Δημιουργία eshop τι χρειάζεται

ALL POSTS

Δημιουργία eshop τι χρειάζεται για το | 2022

Το ηλεκτρονικό εμπόριο διαδραματίζει πλέον πρωταγωνιστικό ρόλο στο σύγχρονο επιχειρείν. Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις στρέφονται στη δημιουργία σύγχρονων, ελκυστικών και άκρως ανταγωνιστικών ηλεκτρονικών καταστημάτων ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις των brands που λειτουργούν αποκλειστικά και μόνο ψηφιακά, διαθέτοντας eshop αλλά όχι φυσικό κατάστημα.

Η πανδημία του κορονοϊού άλλαξε ακόμη περισσότερο τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν αγορές οι καταναλωτές, οι οποίοι στράφηκαν μαζικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Την ίδια στιγμή, όσες επιχειρήσεις δεν διέθεταν ήδη διαδικτυακή παρουσία, αναγκάστηκαν να κινηθούν γρήγορα, αποκτώντας eshop και μεταβαίνοντας στο ecommerce, που πλέον κυριαρχεί.

Τα τελευταία δύο χρόνια οι διαδικτυακές πωλήσεις κατέγραψαν ποσοστά ρεκόρ, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και το 2022. Η ασφάλεια που προσφέρουν οι διαδικτυακές αγορές, η άνεση – μίας και οι καταναλωτές ψωνίζουν από τον καναπέ του σπιτιού τους – αλλά και η μεγάλη ποικιλία προϊόντων που μπορεί κανείς να βρει πλέον online, έχουν δημιουργήσει ένα τελείως διαφορετικό τοπίο στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η δημιουργία eshop έχει πλέον μετατραπεί σε μία πολύ απλή και εύκολη διαδικασία. Ωστόσο το να αποκτήσει μία επιχείρηση ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που θα ξεχωρίζει, και θα αποφέρει σημαντικά έσοδα, απαιτεί σωστή οργάνωση, αξιοποίηση όλων των σύγχρονων digital marketing εργαλείων αλλά και συνεχή ενημέρωση και αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Ποια είναι όμως τα νέα trends που αναμένεται να κυριαρχήσουν στον κλάδο των eshop το 2022, και ποια tips μπορούν να βοηθήσουν αποτελεσματικά μία επιχείρηση να καταγράψει άνοδο των πωλήσεων της, και μάλιστα άμεσα;

Δημιουργία eshop τι χρειάζεται για να ξεχωρίσετε το 2022

1. Επενδύστε στο mobile commerce

Το λεγόμενο mobile commerce είναι μία τάση που αναμένεται σίγουρα να κυριαρχήσει το 2022. Η δυναμική άλλωστε που έχουν αποκτήσει τα smartphones πλέον βρίσκεται εκτός συναγωνισμού, μίας και οι χρήστες του διαδικτύου στη συντριπτική τους πλειοψηφία χρησιμοποιούν καθημερινά τα κινητά τους τηλέφωνα για να συνδεθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να περιηγηθούν στο διαδίκτυο, να διαβάσουν νέα και φυσικά να πραγματοποιήσουν αγορές.

Χαρακτηριστικό του ηγετικού ρόλου που κατέχουν στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου τα κινητά, είναι το γεγονός πως πάνω από το 53% των διαδικτυακών αγορών πραγματοποιούνται με τη χρήση smartphone.

Εάν θέλετε το eshop σας να καταγράψει άνοδο μέσα στο 2022 δεν έχετε παρά να στρέψετε την προσοχή σας στο πως εμφανίζεται στις κινητές συσκευές, πόσο γρήγορα «φορτώνει» και πόσο εύκολο είναι για τους χρήστες να ολοκληρώσουν μία αγορά χρησιμοποιώντας μόνο το smartphone τους.

Στον αντίποδα, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που καθυστερεί αρκετά να φορτώσει ή το οποίο δεν εμφανίζει σωστά όλα τα προϊόντα σε όλες τις κινητές συσκευές, αποτελεί αναμφίβολα μία «ανοιχτή πληγή», που προκαλεί αιμορραγία χρημάτων και συμβάλει καθοριστικά στο να χάνει μία επιχείρηση χρήματα.

Οι χρήστες είναι πολύ πιθανό να εγκαταλείψουν ένα eshop που χρειάζεται 40 και 50 δευτερόλεπτα για να εμφανίσει μία φωτογραφία και να στραφούν σε κάποιο άλλο.

Προχωρήστε σε έναν τεχνικό έλεγχο για να βεβαιωθείτε ότι το eshop σας είναι mobile friendly ή εάν πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που κατασκευάζετε εξ’ αρχής, ζητήστε από την εταιρία που έχει αναλάβει την κατασκευή της ιστοσελίδας σας να δώσει μεγάλη βαρύτητα στο πως θα φαίνεται το eshop σας στα κινητά.

Δείτε ακόμη:
Mobile friendly website ο πλήρης οδηγός κατασκευής

2. Ποικιλία μεθόδων πληρωμής

«Μετρητά ή κάρτα;», αυτό είναι ένα σύνηθες ερώτημα που ακούει ένας καταναλωτής όταν επισκέπτεται κάποιο κατάστημα. Στα eshop ωστόσο οι επιλογές πρέπει να είναι περισσότερες. Για την ακρίβεια, η νέα τάση που διαμορφώνεται για το 2022 είναι η δημιουργία eshop με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ποικιλία στις προσφερόμενες μεθόδους πληρωμής.

Οι επισκέπτες στο ηλεκτρονικό κατάστημά σας πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τον τρόπο εξόφλησης που τους ικανοποιεί περισσότερο. Η αντικαταβολή, η χρήση πιστωτικής κάρτας, η χρήση προπληρωμένης κάρτας, η πληρωμή με PayPal, ή ακόμη και η επιλογή πληρωμής με δόσεις ή με τη χρήση κρυπτονομισμάτων (τα οποία είναι πλέον ιδιαίτερα δημοφιλή) σας επιτρέπουν να είστε 100% σίγουροι πως δεν θα χάσετε πελάτες επειδή δεν βρήκαν τη μέθοδο πληρωμής που τους εξυπηρετεί.

Δεν είναι λίγες άλλωστε οι περιπτώσεις των καταναλωτών που τοποθετούν μία σειρά από προϊόντα στο καλάθι τους, προχωρούν όλα τα βήματα για την ολοκλήρωση της παραγγελίας τους και όταν φτάνουν στο τελευταίο στάδιο, αυτό της πληρωμής, εγκαταλείπουν. Είναι πολύ πιθανό αυτό να αποδίδεται στο ότι δεν βρήκαν την επιθυμητή για αυτούς μέθοδο πληρωμής ή ότι τους φάνηκε ακριβό το κόστος των μεταφορικών.

3. Εύκολη αγορά

Οι χρήστες του διαδικτύου παρουσιάζουν την τάση να «δυσφορούν» με την παραμικρή δυσκολία. Η νέα τάση στο ηλεκτρονικό εμπόριο για το 2022 προτρέπει τις επιχειρήσεις να προσφέρουν μία όσο το δυνατόν πιο εύκολη διαδικασία αγοράς.

Για να το πετύχετε αυτό μπορείτε να επιστρατεύσετε την επιλογή «αγορά με ένα κλικ», που κατέγραψε μεγάλο άνοδο το 2021 και συνεχίζει να αποτελεί μία πολύ δημοφιλή τακτική και φέτος.

Οι καταναλωτές μπορούν αμέσως μόλις εντοπίσουν το προϊόν που επιθυμούν να το βάλουν στο καλάθι τους και να οδηγηθούν στη φόρμα ολοκλήρωσης της παραγγελίας τους πατώντας μόνο ένα κλικ. Έτσι γλιτώνουν χρόνο και παρακάμπτουν στάδια, με αποτέλεσμα η αγορά να γίνεται ιδιαίτερα εύκολη και γρήγορη.

Για να κάνετε ακόμη πιο εύκολη την αγορά μέσα από το eshop σας φροντίστε ώστε σε κάθε προϊόν να υπάρχουν σε εμφανές σημείο τα στοιχεία για το τελικό κόστος, το κόστος μεταφορικών και τον χρόνο παράδοσης. Έτσι οι καταναλωτές ενημερώνονται εξ’ αρχής για όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν πριν προχωρήσουν στην αγορά και δεν θα βρεθούν προ εκπλήξεων στη συνέχεια.

4. Αξιοποιήστε τα social media στο eshop σας

Τα social media αποτελούν αναμφίβολα το ψηφιακό «σημείο» στο οποίο περνούν τον περισσότερο χρόνο τους οι χρήστες. Τα μεγάλα brands το γνωρίζουν πολύ καλά αυτό, και επενδύουν χρόνο και χρήμα στο να «χτίσουν» ισχυρή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ωστόσο το 2022 αναμένεται να κυριαρχήσει ένα ακόμη trend, το λεγόμενο social commerce, που θέλει τις επιχειρήσεις να αναπτύσσουν πιο άμεσες σχέσεις με τους πελάτες τους, να αλληλοεπιδρούν με αυτούς στα social media και να πετυχαίνουν απευθείας πωλήσεις. Πλατφόρμες όπως το Facebook και το Instagram προσφέρουν τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις να δημιουργήσουν αντίστοιχα eshop στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να διαθέσουν προς πώληση τα προϊόντα τους.

Δημιουργώντας μία ισχυρή παρουσία στα social media, αναρτώντας συνεχώς περιεχόμενο, stories, βίντεο και quizzes, μία επιχείρηση μπορεί να επικοινωνεί άμεσα με τους πελάτες της και να χτίζει σχέσεις εμπιστοσύνης. Τα social media ads μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά σε αυτό, αυξάνοντας τον αριθμό των επισκεπτών στο eshop σας.

Δείτε ακόμη:
Social media και eshop: Πως θα προσελκύσετε πελάτες (Ένα πρακτικός οδηγός με όλα τα χρήσιμα tips που θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε τα έσοδά σας)

5. Δημιουργία eshop και email marketing – Δώστε την σημασία που πρέπει

Ο σπουδαίος ρόλος που διαδραματίζει το email marketing για κάθε eshop σίγουρα δεν είναι κάτι καινούργιο. Η τάση ωστόσο που διαμορφώνεται στην αγορά το 2022 φαίνεται πως θέτει το email marketing σε έναν από τους βασικούς πρωταγωνιστές της φετινής χρονιάς.

Τα social media, όπως το Facebook και το Instagram, πολύ συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα ενώ μέσα στο 2021 δεν ήταν λίγες οι φορές που έμειναν εκτός λειτουργίας επί ώρες. Κατά συνέπεια, όσα brands στηρίζουν την επιχειρηματική δραστηριότητά τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, βρέθηκαν «ξεκρέμαστα». Εκεί ακριβώς έρχεται το email marketing που αποτελεί έναν άμεσο τρόπο επικοινωνίας μίας επιχείρησης με τους πελάτες της.

Δημιουργώντας τη δική σας βάση δεδομένων με email πελατών, την οποία θα εμπλουτίζετε διαρκώς, αποκτάτε αυτόματα ένα «εταιρικό social media», μία δική σας πλατφόρμα για την άμεση παράδοση μηνυμάτων στο κοινό σας. Κάθε φορά που έχετε μία ενδιαφέρουσα είδηση να μοιραστείτε, μία ειδική προσφορά να προωθήσετε ή κάποιο νέο που θέλετε να επικοινωνήσετε στους πελάτες σας το email marketing είναι αυτό που θα σας βοηθήσει να μεταφέρετε άμεσα το μήνυμά σας.

Φροντίστε ώστε η βάση δεδομένων σας να ανανεώνεται διαρκώς, παρέχοντας παράλληλα τη δυνατότητα στους χρήστες που δεν θέλουν να λαμβάνουν άλλο μηνύματά από εσάς να μπορούν να βγουν από τη λίστα των αποδεκτών σας. Μία ιδιαίτερα αποδοτική μέθοδος για να αυξάνετε το κοινό του email marketing σας είναι να δίνετε κίνητρα σε όσους επισκέπτες κάνουν εγγραφή στο newsletter σας, όπως ειδικές εκπτώσεις ή προσφορές αποκλειστικά για τα μέλη σας.

Δείτε ακόμη: Email marketing: 4 χρυσοί κανόνες για αυξημένες πωλήσεις

6. Πολλά κανάλια επικοινωνίας

Εδώ ακριβώς έρχεται να προστεθεί μία ακόμη τάση που αναμένεται να κυριαρχήσει στη δημιουργία eshop και το ηλεκτρονικό εμπόριο το 2022: η χρήση πολλών καναλιών επικοινωνίας. Δεν αρκεί απλώς να επενδύσετε στις διαδικτυακές διαφημίσεις ή στο να βελτιώσετε την παρουσία σας στα social media και να αυξήσετε τους αποδέκτες των προωθητικών – ενημερωτικών email της επιχείρησής σας.

Για να καταφέρει να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό ένα eshop το 2022, χρειάζεται όλα τα παραπάνω και μάλιστα σε υπερθετικό βαθμό. Αξιοποιήστε κάθε πιθανό κανάλι επικοινωνίας και «απλώστε» γέφυρες επικοινωνίας με το κοινό σας με όλους τους διαθέσιμους τρόπους.

7. Εύκολη προσαρμογή

Ένα eshop χρειάζεται διαρκώς συντήρηση και βελτιώσεις. Το βασικό που πρέπει να έχετε κατά νου είναι να μπορείτε να προσαρμόζετε το ηλεκτρονικό κατάστημά σας εύκολα και γρήγορα στην εκάστοτε «εποχή».

Για παράδειγμα στις χειμερινές εκπτώσεις ίσως χρειάζεστε μια ειδική κατηγορία ή σε μία εποχή που τα προϊόντα σας είναι πιο δημοφιλή, είτε πρόκειται για το καλοκαίρι είτε για τον χειμώνα. Στα νέα trends που θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο το 2022 είναι και το να διαθέτει μία επιχείρηση ένα eshop που μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί σε κάθε «εποχή», αποκτώντας νέα μορφή, νέα δομή και επιμέρους ειδικά χαρακτηριστικά.

8. Βελτιώστε το User Experience

Η εμπειρία πλοήγησης, το γνωστό και ως User Experience, είναι κάτι στο οποίο στρέφουν πλέον την προσοχή τους τα μεγάλα eshop. Οι απαιτήσεις των χρηστών του διαδικτύου βρίσκονται στα… ύψη. Φροντίστε ώστε να κάνετε όσο το δυνατόν πιο εύχρηστο τον ιστότοπό σας, προσφέροντας σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία που θα βοηθήσουν τον χρήστη να περιηγηθεί και να αλληλοεπιδράσει με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρετε.

Ανάμεσα στα νέα trends είναι η αξιοποίηση της επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality) που πλέον έχει γίνει μόδα σε πολλά eshop. Πρόκειται για ψηφιακά εργαλεία που προσφέρουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να «δουν» ένα προϊόν σε 3D απεικόνιση, πριν το προμηθευτούν, ή να το «εμφανίσουν» στον χώρο τους ώστε να έχουν μια εικόνα για το πως θα φαίνεται. Το ίδιο δημοφιλή είναι και τα βίντεο 360, που επιτρέπουν στους καταναλωτές να περιηγηθούν μέσα σε ένα κατάστημα και να πραγματοποιήσουν αγορές.

Ένα trend που προβλέπεται πως θα κυριαρχήσει εξίσου το 2022 είναι και τα chatbot, που ήδη γνωρίζουν μεγάλη δημοφιλία. Πρόκειται για «ρομπότ» στον ρόλο της εξυπηρέτησης των πελατών, που αναλαμβάνουν να απαντήσουν live στους επισκέπτες ενός eshop, να συνομιλήσουν μαζί τους και να δώσουν λύσεις στα προβλήματα και τις απορίες τους. Οι καταναλωτές λαμβάνουν έτσι real time εξυπηρέτηση, και είναι πιο πιθανό να ολοκληρώσουν μία αγορά που σε διαφορετική περίπτωση θα είχαν εγκαταλείψει στη μέση.

Βέβαια για να βελτιώσει κανείς την εμπειρία πλοήγησης των χρηστών δεν χρειάζεται να δαπανήσει μία περιουσία ή να επενδύσει σε τεχνολογίες που δεν έχουν άμεσα οφέλη για την επιχείρησή του. Η επιλογή των digital tools που θα αξιοποιηθούν σε κάθε eshop πρέπει να γίνεται με σύνεση και πάντα προς όφελος τόσο των χρηστών όσο και της επιχείρησης.

9. Μεγαλύτερη ασφάλεια

Όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο βρίσκεται σε ραγδαία άνοδο τα τελευταία χρόνια και αναμένεται να πρωταγωνιστήσει το 2022, έτσι και οι διαδικτυακές απάτες αυξάνονται απειλητικά. Ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό κατάστημα πρέπει να διακρίνεται από μεγάλη ασφάλεια, ώστε οι επισκέπτες να νιώθουν – και να είναι – 100% προστατευμένοι από κάθε απειλή. Μεριμνήστε ώστε να βελτιώσετε την «άμυνα» της ιστοσελίδας σας, προσθέτοντας όλα τα σύγχρονα πιστοποιητικά ασφαλείας, προσφέροντας ταυτόχρονα ένα πλήρως ασφαλές περιβάλλον ηλεκτρονικών συναλλαγών.

Όσο πιο ασφαλές είναι ένα eshop τόσο πιο εύκολα θα το εμπιστευτεί ο χρήστης για να ολοκληρώσει διαδικτυακές συναλλαγές και να δώσει στοιχεία πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας. Στη θωράκιση του eshop σας μπορεί να σας βοηθήσει η εταιρία που θα αναλάβει τη σχεδίαση της ιστοσελίδας σας, που θα ελέγχει ανά τακτά χρονικά διαστήματα τα πιστοποιητικά ασφαλείας και το περιβάλλον των ψηφιακών συναλλαγών.

Τα eshop δεν είναι το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά το παρόν και το 2022 σίγουρα θα γνωρίσουν ακόμη μεγαλύτερη άνοδο. Ακολουθώντας τα σύγχρονα trends και βελτιώνοντας τόσο το περιβάλλον πλοήγησης όσο και ευρύτερα την εμπειρία του χρήστη, ένα eshop μπορεί να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό, να προσελκύσει νέους πελάτες και να χτίσει ένα ισχυρό ψηφιακό brand, το οποίο θα μετουσιωθεί σε αύξηση των κερδών.

Μία εταιρία που ασχολείται με την κατασκευή ιστοσελίδων και σύγχρονων eshop, μπορεί να αναλάβει είτε να σχεδιάσει εξ αρχής το ηλεκτρονικό κατάστημά σας, είτε να προσαρμόσει αυτό που διαθέτει ήδη η επιχείρησή σας, ώστε να παραμείνει λειτουργικό και αξιόπιστο μέσα στο 2022.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας αναπτύξουμε το πλάνο μας πάνω στην κατασκευή και προώθηση του eshop σας.

Δείτε ακόμη:

Κατασκευή eshop Θεσσαλονίκη – 10 αλήθειες
Πόσο κοστίζει ένα eshop; Αναλυτικές πληροφορίες με κόστη

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!