Πόσο κοστίζει ένα eshop

ALL POSTS

Πόσο κοστίζει ένα eshop; Αναλυτικές πληροφορίες με κόστη

Πόσο κοστίζει ένα eshop; Η ερώτηση που ταλανίζει όλους τους υποψήφιους ιδιοκτήτες eshop.

Δείτε στο άρθρο μας τους παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος κατασκευής ενός eshop και όλα όσα πρέπει να λάβετε υπόψη σας, για να μην πετάξετε τα χρήματά σας.

Σίγουρα η παραπάνω ερώτηση καίει τους περισσότερους επαγγελματίες που θέλουν να «μεταφέρουν» τις εμπορικές δραστηριότητές τους online και προβληματίζονται για το πόσα χρήματα πρέπει να δαπανήσουν.

Αναμφίβολα το κόστος κατασκευής ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ποικίλει και επηρεάζεται από μία σειρά παραγόντων που πρέπει να συνυπολογίσουμε όταν ξεκινάμε να δημιουργήσουμε ένα eshop.

Τα τελευταία δύο χρόνια καταγράφεται μία μεγάλη «έκρηξη» στον αριθμό των επιχειρήσεων που αποφάσισαν να δημιουργήσουν eshop και να ασχοληθούν ενεργά με το ηλεκτρονικό επιχειρείν.

Και όχι αδίκως, μίας και οι ηλεκτρονικές αγορές είναι ένας από τους βασικούς λόγους που οι πολίτες χρησιμοποιούν πλέον το διαδίκτυο με το online shopping να καταγράφει τζίρο πάνω από 3,5 τρισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως το 2019 και το αντίστοιχο ποσό να εκτιμάται ότι θα εκτοξευτεί σε πάνω από 6,5 τρισεκατομμύρια μέσα στο 2022.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεπώς κατέχει κυρίαρχο ρόλο στο διαδίκτυο και η κατασκευή ενός eshop είναι κάτι παραπάνω από επιβεβλημένη.

Τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει το eshop μας είναι το να είναι γρήγορο, εύχρηστο και λειτουργικό. Πρέπει οι επισκέπτες που μπαίνουν σε αυτό να βρίσκουν άμεσα τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρουμε και να μπορούμε μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα να ολοκληρώσουν μία αγορά ή να υποβάλλουν την παραγγελία τους.

Ένα αργό ηλεκτρονικό κατάστημα, στο οποίο οι πληροφορίες που περικλείονται δεν παρουσιάζονται οργανωμένα και με όμορφο τρόπο σίγουρα δεν αποτελεί πόλο έλξης επισκεπτών. Οι χρήστες που θα το επισκεφθούν είναι πολύ πιθανό να το εγκαταλείψουν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, και να μεταβούν σε ένα πιο εύχρηστο και σύγχρονο eshop.

Για να πετύχουμε το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα πρέπει αρχικά να σχεδιάσουμε πολύ προσεκτικά το ηλεκτρονικό κατάστημά μας, να συμπεριλάβουμε όλες τις απαραίτητες για εμάς υπηρεσίες και φυσικά να στραφούμε σε ένα μοντέλο διαχείρισης που θα μας εξυπηρετεί.

Συνεπώς πρέπει να είμαστε 100% βέβαιοι για το τι χρειάζεται το eshop μας και τι όχι, μιας και από αυτό θα εξαρτηθεί και το τελικό κόστος κατασκευής. Σίγουρα δεν υπάρχει ένας χρυσός κανόνας για το πόσο πρέπει να στοιχίζει ένα eshop και πόσα χρήματα είναι αρκετά ή όχι.

Αυτό ωστόσο που μπορούμε να συνυπολογίσουμε με μεγάλη ακρίβεια είναι τη συνάρτηση ανάμεσα στα χρήματα που θα δαπανήσουμε και στις υπηρεσίες που θα λάβουμε.

Είναι πολύ πιθανό ένα ηλεκτρονικό κατάστημα να στοιχίσει μερικές χιλιάδες ευρώ αλλά να χαρακτηρίζεται από απόλυτη ευχρηστία, λειτουργικότητα και να αποφέρει πολλαπλάσια έσοδα μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα και ένα eshop που κατασκευάσαμε με ελάχιστα χρήματα να είναι αφιλόξενο και μη λειτουργικό, με αποτέλεσμα οι επισκέπτες να το εγκαταλείπουν και πρακτικά ακόμη και αυτά τα ελάχιστα χρήματα που δαπανήσαμε να έχουν πάει χαμένα.

Το κόστος κατασκευής ενός ηλεκτρονικού καταστήματος προκύπτει από πολλούς παράγοντες, αλλά ο κύριος είναι το κατά πόσο θέλουμε έναν ιστότοπο που θα ικανοποιεί τις ανάγκες των πελατών μας, θα προσφέρει ένα ιδανικό περιβάλλον για ψηφιακές αγορές και θα παροτρύνει τους χρήστες να επιστρέψουν ξανά και όλα αυτά καταβάλλοντας ένα εύλογο χρηματικό ποσό για υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, οι οποίες προσφέρουν ασφάλεια σε κάθε επιχειρηματία.

1. Τι να λάβετε υπόψη
2. Πόσα χρήματα θα χρειαστούμε;
2.1 Κόστος hosting
2.2 Κόστος domain name
2.3 Κόστος κατασκευής
2.4 Κόστος συντήρησης
2.5 Προώθηση και προβολή (SEO, Social Media, κ.α)
3. Επιπλέον υπηρεσίες
4. Πώς να ξεκινήσω;

Έννοιες όπως το hosting, το domain name, η εγγραφή στο newsletter, και η CMS πλατφόρμα διαχείρισης μπορεί να φαντάζουν άγνωστες στον μέσο επιχειρηματία που δεν έχει γνώση και εμπειρία πάνω στην κατασκευή και διαχείριση ηλεκτρονικών καταστημάτων. Ωστόσο πρόκειται για έννοιες που πρακτικά καθορίζουν τη φύση του eshop και τα επιμέρους χαρακτηριστικά του και επί της ουσίας προσδιορίζουν και το κόστος κατασκευής. Ας τα δούμε όμως βήμα, βήμα αναλυτικά.

1. Τι να λάβετε υπόψη πριν προχωρήσετε στην κατασκευή eshop

ιδιότητες κατασκευής eshop

Πριν προχωρήσετε στην κατασκευή eshop για την επιχείρησή σας πρέπει να λάβετε μία σειρά από παράγοντες υπόψη σας, οι οποίοι θα καθορίσουν και το αντίστοιχο χρηματικό ποσό που πρέπει να δαπανήσετε. Το είδος του eshop που πρόκειται να κατασκευάσετε είναι ο βασικός παράγοντας που καθορίζει και το κόστος για μία τέτοια υπηρεσία.

Σκοπεύετε να δημιουργήσετε ένα eshop που θα πουλάει προϊόντα ή υπηρεσίες; Θα έχει μία μεγάλη γκάμα από διαφορετικά προϊόντα τα οποία θα ανανεώνονται ή μία μικρή λίστα σταθερών υπηρεσιών; Πρόκειται για ηλεκτρονικό κατάστημα που απευθύνεται σε καταναλωτές (B2C) ή που απευθύνεται σε άλλες επιχειρήσεις (B2B);

Όσο πιο ξεκάθαρο είναι το πλάνο για την λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος που θέλετε να αποκτήσετε τόσο πιο ξεκάθαρο θα είναι και το κόστος που απαιτείται για την κατασκευή του. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως οι επιμέρους υπηρεσίες ή εφαρμογές που θα χρειαστεί το eshop μας επηρεάζουν και ουσιαστικά το ποσό των χρημάτων που θα χρειαστεί να ξοδέψουμε. Για παράδειγμα πρόκειται για eshop που θα προσφέρουμε σε διάφορες γλώσσες ή μόνο στα ελληνικά;

Αφού ξεκαθαρίσουμε το είδος του eshop
που θέλουμε να δημιουργήσουμε, μετά θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας το πόσο «περίπλοκη» θα είναι η λειτουργία του. Πρόκειται για ένα eshop που θα αφορά μόνο online πωλήσεις ή θα συνδέεται με κάποιο φυσικό κατάστημα και μία αντίστοιχη βάση δεδομένων με προϊόντα που θα ανανεώνεται.

Αντίστοιχα τι είδους παροχές θα διαθέτει το eshop μας; Θα περιοριστούμε μόνο στη δημιουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος online ή θα επεκταθούμε και σε άλλες προωθητικές δράσεις, όπως την παραγωγή για παράδειγμα VR tools τα οποία θα επιτρέπουν στους επισκέπτες ενός eshop να «περιηγηθούν» ψηφιακά στο κατάστημα μας;

2. Πόσα χρήματα θα χρειαστούμε;

Έχοντας κατασταλάξει στο είδος του eshop που θα δημιουργήσουμε αλλά και τις επιμέρους υπηρεσίες – εφαρμογές που αυτό θέλουμε να διαθέτει, είμαστε πλέον έτοιμοι να υπολογίσουμε το κόστος κατασκευής. Ωστόσο και σε αυτό το στάδιο υπάρχουν μία σειρά από ιδιαίτερα σημαντικούς παράγοντες που πρέπει να εξετάσουμε μεθοδικά.

2.1 Κόστος hosting

Αρχικά είναι το κόστος hosting. Το hosting, ή με απλά ελληνικά η διαδικτυακή φιλοξενία, αφορά την υπηρεσία που μας διασφαλίζει πως το eshop μας θα βρίσκεται online και θα είναι προσβάσιμο σε όλους τους χρήστες του διαδικτύου. Υπάρχουν πολλές εταιρίες που προσφέρουν πακέτα hosting, τα οποία ξεκινούν από μερικά ευρώ και ανεβαίνουν ανάλογα με το τι υπηρεσίες προσφέρουν.

Για να επιλέξουμε το κατάλληλο hosting πακέτο πρέπει να αναλογιστούμε το πόσους επισκέπτες υπολογίζουμε πως θα έχετε το ηλεκτρονικό κατάστημά μας, το πόσο γρήγορα θέλουμε να φορτώνει αλλά και το ποιες άλλες υπηρεσίες θα χρειαστούμε από τον πάροχο από τον οποίο θα αγοράσουμε το πακέτο.

Συνήθως οι περισσότεροι πάροχοι προσφέρουν ετήσια πακέτα ή ακόμη και πακέτα για 24 και 36 μήνες, σε αισθητά πιο μειωμένες τιμές και γενικά είναι καλό να «επενδύσουμε» σε ένα καλό πακέτο hosting εάν θέλουμε να χτίσουμε ένα γρήγορο, λειτουργικό και εύχρηστο eshop. Η εταιρία που θα αναλάβει τη σχεδίαση και κατασκευή του eshop μας μπορεί σίγουρα να μας κατευθύνει αντίστοιχα. Οι τιμές  ξεκινούν από τα 70 ευρώ το έτος για τα απλά πακέτα και φτάνουν μέχρι και τα 200-300 ευρώ.

2.2 Κόστος domain name

Στη συνέχεια πρέπει να συνυπολογίσουμε το κόστος domain name. Πρόκειται για την «διαδικτυακή» επωνυμία του καταστήματός μας, το domain name, που θα αγοράσουμε και το οποίο θα χρησιμοποιούν οι πελάτες μας για να επισκεφθούν το eshop μας.

Συνήθως για να αγοράσουμε ένα domain δεν χρειάζεται να βάλουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη, μίας και πρόκειται για μία σχετική οικονομική υπηρεσία, ωστόσο υπάρχει το ενδεχόμενο το «όνομα» που θέλουμε να είναι καταχωρημένο από κάποιον άλλον και σε περίπτωση που το έχουμε μεγάλη ανάγκη να χρειαστεί ακόμη και να το αγοράσουμε.

Επίσης δεν πρέπει να λησμονήσουμε το γεγονός πως το domain name πρέπει να το ανανεώσουμε [συνήθως σε ετήσια ή 24μηνη βάση], συνεπώς υπάρχει ένα σταθερό πόσο που πρέπει να καταβάλλουμε κάθε τόσο. Κόστος 30€ για δύο χρόνια

2.3 Κόστος κατασκευής

Έχοντας αποκτήσει ένα καλό πακέτο hosting και αγοράζοντας το domain που μας ενδιαφέρει, έχουμε πλέον να εξετάσουμε μία σειρά από επιμέρους έξοδα που απαιτούνται για την κατασκευή eshop. Πρόκειται για το κόστος κατασκευής, που αφορά το κομμάτι του design.

Κάθε επιχείρηση θέλει να διαθέτει ένα εύχρηστο, μοντέρνο, λειτουργικό και φιλικό προς τον χρήση eshop, το οποίο ωστόσο θα αντικατοπτρίζει το ύφος και τις αξίες της ίδιας της επιχείρησης. Συνεπώς χρειαζόμαστε ένα μοναδικό ηλεκτρονικό κατάστημα το οποίο θα σχεδιάσει κάποιος για εμάς από την αρχή και θα το προσαρμόσει στις δικές μας ανάγκες.

Εδώ ακριβώς έρχεται το κόστος του design, το οποίο φυσικά μπορεί να ποικίλει επίσης ανάλογα με τα χαρακτηριστικά που θέλουμε να διαθέτει το eshop μας. Σίγουρα για ένα εντυπωσιακό και ιδιαίτερο design θα χρειαστεί να καταβάλλουμε και το αντίστοιχο ποσό, ωστόσο δεν πρέπει να λησμονούμε πως πρόκειται πρακτικά για τη «βιτρίνα» του ηλεκτρονικού καταστήματός μας η οποία θέλουμε να είναι ελκυστική για να προσελκύει περισσότερους πελάτες και φυσικά να αυξάνει τα έσοδα του eshop μας. Οι τιμές ξεκινούν από τα 1500€

2.4 Κόστος συντήρησης

Στα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε και το κόστος συντήρησης / διαχείρισης του eshop μας. Όπως ακριβώς και με ένα φυσικό κατάστημα, έτσι και με το ψηφιακό, είναι πολύ λογικό και αναμενόμενο να προκύψουν «προβλήματα» για τα οποία να χρειαστούμε έναν ειδικό επαγγελματία.

Για παράδειγμα αν σε ένα φυσικό κατάστημα πάθει βλάβη ο φωτισμός της βιτρίνας μας θα καλέσουμε έναν ηλεκτρολόγο για να την επιδιορθώσει. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για το eshop μας, οπού θα πρέπει να έχουμε ένα ειδικό που θα αναλάβει να αντιμετωπίσει προβλήματα στη λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματός μας.

Επίσης, σε περίπτωση που χρειαστεί να προσθέσουμε μία υπηρεσία, να αφαιρέσουμε μία κατηγορία ή να αλλάξουμε κάτι στην εμφάνιση της σελίδας μας, πάλι θα χρειαστούμε τη συνδρομή ενός ειδικού. Οι περισσότερες εταιρίες που αναλαμβάνουν την κατασκευή ιστοσελίδων προσφέρουν και αντίστοιχες υπηρεσίες συντήρησης και έτσι μπορούμε επιλέγοντας το πακέτο υπηρεσιών που μας ενδιαφέρει να συνυπολογίσουμε και αυτό το κόστος. Οι τιμές ξεκινούν από τα 250€ το έτος.

2.5 Λοιπά έξοδα

Στο τελικό κόστος κατασκευής ενός eshop πρέπει να προσθέσουμε και τα λοιπά έξοδα, που αφορούν επιμέρους υπηρεσίες ή «πρόσθετα εργαλεία» με τα οποία θέλουμε να ενισχύσουμε το eshop μας. Για παράδειγμα υπάρχουν ψηφιακά tools που επιτρέπουν την αυτόματη μετάφραση μίας ιστοσελίδας σε διάφορες γλώσσες και τα οποία προσφέρονται με ετήσια συνδρομή.

Ενδεχομένως να θέλουμε σε μία τέτοια περίπτωση να επιλέξουμε επίσημη μετάφραση του περιεχομένου της σελίδας μας από έναν επαγγελματία μεταφραστή, οπότε αναμφίβολα πρόκειται για ένα πρόσθετο κόστος το οποίο ωστόσο οφείλουμε να συνυπολογίσουμε εξ’ αρχής.

Επιπλέον υπηρεσίες που επηρεάζουν το πόσο κοστίζει ένα eshop

τεχνικές προώθησης eshop

Όπως και σε κάθε κατασκευή ιστοσελίδων έτσι και στο ηλεκτρονικό κατάστημα, κρίνεται ιδιαίτερα συνετό να «επενδύσουμε» ένα αντίστοιχο κεφάλαιο και σε μία σειρά από άλλες ενέργειες που θα μας βοηθήσουν να κάνουμε απόσβεση των χρημάτων που έχουμε δαπανήσει για το ηλεκτρονικό κατάστημά μας και ταυτόχρονα θα μας βοηθήσουν να αυξήσουμε τη δημοτικότητά του eshop μας και να προσελκύσουμε περισσότερους επισκέπτες – πελάτες.

Πρόκειται για τις υπηρεσίες digital marketing, που συνοψίζουν μία σειρά από προωθητικές ενέργειες όπως η online διαφήμιση, το SEO (search engine optimization), η διαχείριση των social media, η αποστολή διαφημιστικών newsletter αλλά και η εν γένει προβολή στο διαδίκτυο. Όλες αυτές οι ενέργειες θα μας βοηθήσουν να κάνουμε γνωστό το eshop μας, να χτίσουμε ένα ισχυρό brand και ταυτόχρονα να αυξήσουμε τα έσοδα από το ηλεκτρονικό κατάστημά μας.

Αναπτύσσοντας μία ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική όχι απλώς θα πάρουμε πίσω τα χρήματα που έχουμε δαπανήσει για την κατασκευή του eshop μας αλλά ταυτόχρονα θα μετατρέψουμε το ηλεκτρονικό κατάστημά μας σε έναν πόλο έλξης για τους χρήστες του διαδικτύου.

Δείτε ακόμη:

Προώθηση eshop. Τα νέα trends για καλύτερα αποτελέσματα
Πως να αυξήσετε τις πωλήσεις στο eshop σας

Πώς να ξεκινήσω;

Σε πρώτο στάδιο αυτό που πρέπει να κάνει ένας επιχειρηματίας που θέλει να κατασκευάσει ένα eshop είναι να δημιουργήσει το πλάνο με αυτά τα οποία θέλει να πετύχει. Αρχικά μπορείτε να ορίσετε ένα δικό σας budget και με βάση αυτό να εξετάσετε τις αντίστοιχες υπηρεσίες που μπορείτε να αξιοποιήσετε.

Είναι καλό, εφόσον μιλάμε για eshop και όχι μία απλή ιστοσελίδα, το budget αυτό να είναι «γενναιόδωρο» μίας και πρακτικά πρόκειται να δημιουργήσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και σίγουρα θέλετε να επενδύσετε σε υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και αισθητικής.

Είναι καλό μάλιστα να αποφύγετε πειραματισμούς με ερασιτέχνες ή μία προσφορά που είδατε στο διαδίκτυο η οποία φαντάζει εξωπραγματική. Είναι σίγουρο πως οι υπηρεσίες που θα λάβετε δεν θα είναι αυτές που χρειάζεται ένα eshop και ακόμη και τα χρήματα που θα δαπανήσετε ουσιαστικά θα πάνε χαμένα. Επιλέξετε έναν έμπειρο επαγγελματία, που διαθέτει αντίστοιχα δείγματα δουλειές και σχεδιάστε προσεκτικά και βήμα, βήμα το eshop μας.

Ένας επαγγελματίας άλλωστε μπορεί να σας κατευθύνει για το πακέτο hosting που χρειάζεται το eshop σας, το εάν θα επιλέξετε κατασκευή με Magento, Shopify, WordPress ή άλλο CMS, τις επιμέρους υπηρεσίες που πρέπει να εντάξετε στο ηλεκτρονικό κατάστημά σας αλλά και το πως θα το προωθήσετε ώστε να κάνετε άμεση απόσβεση των χρημάτων που έχετε δαπανήσει.

Σχεδιάζοντας από το μηδέν το eshop σας μπορείτε να είστε 100% σίγουροι πως αυτό θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες τις επιχείρησής σας και πως θα σας βοηθήσει να χτίσετε ένα ισχυρό brand στο διαδίκτυο, που θα σας αποφέρει άμεσα έσοδα.

Ολοκληρώνοντας το άρθρο μας πόσο κοστίζει ένα eshop

Όπως διαβάσατε από όλα τα παραπάνω, το κόστος κατασκευής eshop δεν μπορεί να είναι σταθερό. Οι απαιτήσεις της κάθε επιχείρησης είναι διαφορετικές και επομένως ανάλογα και το κόστος διαμορφώνεται. Ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος για να δείτε πόσο κοστίζει το eshop για την δικής σας εταιρεία, είναι να ζητήσετε μια αναλυτική προσφορά.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας με όλες τις πληροφορίες αναφορικά με το eshop που θέλετε να κατασκευάσετε, έτσι ώστε η εξειδικευμένη ομάδα μας να ετοιμάσει την καλύτερη δυνατή προσφορά για εσάς.

Άλλωστε, χάρη στην πολυετή μας πορεία στον χώρο της κατασκευής eshop, καταφέρνουμε να εξασφαλίσουμε εντυπωσιακά αποτελέσματα (δείτε τα έργα μας) με χαμηλές τιμές για κάθε μας πελάτη.

Δείτε ακόμη:
Κατασκευή eshop Θεσσαλονίκη – 10 αλήθειες
Δημιουργία eshop τι χρειάζεται για το 2022

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!