Off Page Optimization

Off Page Optimization – Για την επιτυχία του SEO δείτε τι πρέπει να κάνετε

Οι Off Page Optimization διαδικασίες εστιάζονται κυρίως στην αύξηση του αριθμού των εισερχόμενων συνδέσμων και ως εκ τούτου στην αύξηση του pagerank της ιστοσελίδας. Οι διαδικασίες αυτές είναι οι κάτωθι και πρέπει να εφαρμόζονται μετά την ολοκλήρωση των On Page διαδικασιών.

Βελτιστοποίηση των Κοινωνικών Δικτύων

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας εκατομμυρίων πολιτών σε όλο τον κόσμο. Πώς μια επιχείρηση να μην λάβει σοβαρά υπόψη το Facebook, όταν μέσα σε 1 λεπτό γίνονται 1,87 εκατομμύρια likes ή το twitter όταν γίνονται 347 χιλιάδες tweets; Η βελτιστοποίηση των κοινωνικών δικτύων (Social Media Optimization) από τις επιχειρήσεις αφορά στη διαδικασία βελτιστοποίησης ή αύξησης της αναγνωρισιμότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια ιογενή δημοσιότητα (viral publicity). Η συγκεκριμένη ενέργεια στόχο έχει την προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών στην ιστοσελίδα.

Αποτελείται από τις εξής ενέργειες:

Δημιουργία Κοινωνικών Δικτύων (Social Networking)

Τα κοινωνικά δίκτυα παίζουν σημαντικό ρόλο στο μάρκετινγκ των επιχειρήσεων. Στη σημερινή εποχή, τα κοινωνικά δίκτυα παίζουν καθοριστικό ρόλο στην προώθηση των προϊόντων – υπηρεσιών μιας επιχείρησης καθώς και στην προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών σε μια ιστοσελίδα.

Blog

Η δημιουργία ενός blog με φρέσκο και ενδιαφέρον περιεχόμενο είναι ένας ανέξοδος τρόπος προώθησης μιας ιστοσελίδας καθώς μέσω αυτού δημιουργούνται σύνδεσμοι προς την ιστοσελίδα και προσελκύουν περισσότερους επισκέπτες προς αυτή.

Σχολιασμοί σε forums και blogs

Η συμμετοχή σε συζητήσεις που πραγματοποιούνται στα forums και στα blogs δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να προωθήσουν νέα προϊόντα – υπηρεσίες, να διαχειριστούν σωστά τη φήμη τους και να δημιουργήσουν συνδέσμους οι οποίοι πιθανόν να προσελκύσουν επισκέπτες προς την ιστοσελίδα.

Social Bookmarking

Η υπηρεσία social bookmarking είναι μια online υπηρεσία η οποία επιτρέπει στους χρήστες της να αναρτούν συνδέσμους από ιστοσελίδες με άρθρα και πληροφορίες, να σχολιάζουν και να μοιράζονται οτιδήποτε θεωρούν ενδιαφέρον. Τέτοιου είδους υπηρεσίες είναι η Digg και το Delicious.

Προσθήκη της ιστοσελίδας στις δημοφιλέστερες μηχανές αναζήτησης

Η συγκεκριμένη ενέργεια ουσιαστικά επιταχύνει την εμφάνιση της ιστοσελίδας στις λίστες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. Πολλές φορές μέχρι να εμφανιστεί μια καινούρια ιστοσελίδα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, μπορεί να περάσουν αρκετές μέρες έως ότου η μηχανή αναζήτησης ανιχνεύσει το περιεχόμενό της και να το συμπεριλάβει στο ευρετήριό της. Η απευθείας προσθήκη της ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης είναι μια καλή πρακτική για τους “ανυπόμονους” ιδιοκτήτες ιστοσελίδων.

Προσθήκη της ιστοσελίδας σε Human – powered καταλόγους

Όπως συμβαίνει με τις μηχανές αναζήτησης, έτσι και οι human – powered κατάλογοι βοηθούν τους χρήστες του διαδικτύου να βρουν ιστοσελίδες. Η διαφορά έγκειται στο ότι οι human – powered κατάλογοι βασίζουν τη λειτουργία τους στον ανθρώπινο παράγοντα για τις εγγραφές των ιστοσελίδων. Οι κατάλογοι αυτοί προσφέρουν τις υπηρεσίες τους άλλοτε δωρεάν και άλλοτε επί πληρωμή, το λεγόμενο paid inclusion. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Levene, το Paid Inclusion είναι ένας ακόμη τρόπος να κερδίζουν οι μηχανές αναζήτησης χρήματα εφόσον με αυτήν την ενέργεια οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων καταχωρούν έναντι χρηματικού ποσού τις σελίδες στις μηχανές αναζήτησης και σε directories εξασφαλίζοντας την άμεση εμφάνιση τους στις λίστες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERP).

Ο μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσίας Paid Inclusion μέχρι και σήμερα είναι η Yahoo (http://dir.yahoo.com/ ).

Ανταλλαγή συνδέσμων με σχετικές ιστοσελίδες

Μια καλή στρατηγική ανταλλαγής συνδέσμων απαιτεί αρκετή δουλειά και οργάνωση. Έτσι για να έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα πρέπει οι διαχειριστές των ιστοσελίδων να προσέξουν τη δημοφιλία και κατά συνέπεια το βαθμό Pagerank της ιστοσελίδας στην οποίο θέλουν να καταχωρίσουν τη δική τους ιστοσελίδα.

Δημιουργία Newsletter

Αρκετές επιχειρήσεις δημιουργούν newsletters, τα οποία είτε τα αποστέλλουν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είτε τα ενσωματώνουν στην ιστοσελίδα ταξινομημένα ανά ημερομηνίες. Στην περίπτωση της αποστολής μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, το newsletter θα πρέπει να έχει τις σημαντικότερες σελίδες σε μορφή συνδέσμων ή αλλιώς τις landing pages που επιδιώκει ο ιδιοκτήτης να προωθήσει, ώστε να αποκτήσει η ιστοσελίδα περισσότερη επισκεψιμότητα. Στην περίπτωση της ενσωμάτωσής του στην ιστοσελίδα μπορεί να εντοπιστεί εύκολα από τις μηχανές αναζήτησης και να συμβάλλει στην προσπάθεια της βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας.

Αποστολή ηλεκτρονικών Δελτίων Τύπου

Μια από τις πιο αποτελεσματικές ενέργειες για αύξηση της επισκεψιμότητας και απόκτησης εξερχόμενων συνδέσμων είναι η αποστολή ηλεκτρονικών δελτίων τύπου σε ιστοσελίδες μέσων μαζικής ενημέρωσης, σε blogs καθώς και σε ιστοσελίδες που έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά για δημοσίευση δελτίων τύπου (π.χ PRWeb.com, PRNewswire.com, Marketwire.com).

«Ένα καλογραμμένο δελτίο τύπου, με ενδιαφέρον περιεχόμενο, σωστή δομή, λέξεις κλειδιά και εικόνες μπορεί να προσεγγίσει για λογαριασμό της ιστοσελίδας από 50 έως 500 εξωτερικούς συνδέσμους και κατ’ επέκταση να πετύχει σημαντική αύξηση επισκεψιμότητας».

Μοιραστείτε το άρθρο