Social-Media-Marketing

Social Media Marketing – Facebook Ads

Ο σχεδιασμός και δημιουργία μιας αποτελεσματικής στρατηγικής Social Media Marketing σήμερα είναι επιτακτική ανάγκη γιατί η χρήση των κοινωνικών δικτύων : Facebook, Pinterest, Instagram, Twiter, Linkedin τα τελευταία χρόνια έχει εκτοξευτεί, με αποτέλεσμα πάνω από το 80% των χρηστών να διατηρούν και ένα κοινωνικό προφίλ σε αυτά.

Τα Social Media χρησιμοποιούνται κυρίως για την επικοινωνία μεταξύ των χρηστών καθώς και την έκφραση συναισθημάτων και απόψεων Στην Ελλάδα χαρακτηριστικά περισσότεροι από 5, εκ. χρήστες χρησιμοποιούν τα Social Media, εκ των οποίων σχεδόν 3,5 εκ. εισέρχονται από mobile & tablets, ενώ κάθε χρήστης ξοδεύει ημερησίως σχεδόν 1 ώρα για την περιήγησή του. Το Facebook είναι το κυρίαρχο μέσο με ποσοστό διείσδυσης άνω του 65% στους Έλληνες online χρήστες, έχοντας περίπου 5.500.000 ενεργά προφίλ.

Η μεγάλη διείσδυση των Social Media και ο καθημερινός χρόνος που αφιερώνουν οι online χρήστες σε αυτά προσφέρει μεγάλες δυνατότητες αξιοποίησης από τα eshop. Λαμβάνοντας υπόψη του υψηλού βαθμού αλληλεπίδρασης που μπορεί να επιτευχθεί με τους χρήστες, η διαφημιστική προβολή των eshop στα Social Media καθίσταται σχεδόν αναγκαία. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα χρήσης των κοινωνικών δικτύων είναι η δημιουργίας στενής σχέσης με τους ήδη υπάρχοντες αλλά και μελλοντικούς πελάτες.

Social Media Marketing & Eshop

Το προβαλλόμενο eshop μπορεί να επικοινωνήσει εύκολα και άμεσα μαζί τους και να τους προσφέρει κίνητρα για να διαδώσουν τα μηνύματα, που το ίδιο επιθυμεί και σε άλλα μέλη. Στην Ελλάδα οι ενέργειες διαφημιστικής προβολής και επικοινωνίας σε Social Media αφορούν σχεδόν ολοκληρωτικά το Facebook καθώς προς το παρόν το ποσοστό χρήσης των υπόλοιπων μέσων, είναι κατά πολύ μικρότερο. Συνεπώς και η ενότητα αυτή θα αναφέρεται αποκλειστικά στη διαφημιστική προβολή μέσω του Facebook.

Το Facebook μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν εργαλείο είτε έχοντας σαν στόχο το Brand Awareness είτε την ενίσχυση των πωλήσεων, με βάση δηλαδή το Performance. Οι διαφορές ως προς τους δύο στόχους έχουν να κάνουν αρχικώς με το είδος και το περιεχόμενο του διαφημιστικού μηνύματος καθώς επίσης και με την landing page στην οποία οδηγούν οι διαφημίσεις. Στη συνέχεια θα αναλυθούν ως προς τους δύο στόχους, οι τρόποι χρήσης του Facebook.

Branding Awareness:

Η ενίσχυση της αναγνωρισημότητας του Brand ενός eshop, στοχεύει αποκλειστικά στην αύξηση του αριθμού των followers – fans, που ακολουθούν την επίσημη σελίδα στο Facebook. Οι ενέργειες που γίνονται στο πλαίσιο αυτό απευθύνονται αποκλειστικά σε νέους χρήστες, που δεν έχουν κάνει «Like» στη σελίδα. Τα διαφημιστικά μηνύματα που χρησιμοποιούνται προβάλλουν την ύπαρξη της επίσης σελίδας και προσκαλούν τους χρήστες να κάνουν Like σε αυτήν. Συνεπώς οι χρήστες όταν κλικάρουν στα διαφημιστικά μηνύματα οδηγούνται στην σελίδα του Facebook. Ένας εναλλακτικός τρόπος για να αυξηθούν οι followers – fans είναι η διεξαγωγή διαγωνισμών με δώρα, στα οποία οι χρήστες για να συμμετέχουν καλούνται να κάνουν like στη σελίδα και να αφήσουν τα προσωπικά τους στοιχεία όπως ονοματεπώνυμο και email. Οι διαγωνισμοί αυτοί προωθούνται μέσω διαφήμισης σε νέους χρήστες και δημιουργούν ένα επιπλέον κίνητρο σε αυτούς για να κάνουν like στη σελίδα. Φυσικά ισχύει το ρητό «όσο περισσότεροι τόσο το καλύτερο» αλλά θα πρέπει το κοινό στο οποίο θα απευθύνεται κάθε eshop να βρίσκεται στην ομάδα ενδιαφέροντός του.

Ενίσχυση Πωλήσεων:

Πέρα από εργαλείο Branding Awareness το Facebook μπορείς να χρησιμοποιηθεί και για την ενίσχυση των πωλήσεων ενός eshop. Η ειδοποιός διαφορά είναι ότι τα διαφημιστικά μηνύματα που χρησιμοποιούνται προβάλλουν προιοντικές προσφορές και εκπτώσεις του eshop και οι χρήστες όταν τις κλικάρουν οδηγούνται στις αντίστοιχες εσωτερικές σελίδες του eshop. Οι ενέργειες αυτές απευθύνονται τόσο σε χρήστες που έχουν κάνει ήδη Like στη σελίδα στο Facebook όσο και νέους χρήστες.

Τα διαφημιστικά μηνύματα που χρησιμοποιούνται και στις δύο περιπτώσεις ποικίλλουν και μπορεί να είναι είτε απλά banners και εικόνες είτε τα post που αναρτούνται καθημερινά στην επίσημη σελίδα του Facebook. Ειδικά στην περίπτωση του Branding συνίσταται να χρησιμοποιείται για διαφημίσεις video καθώς έχουν μεγάλη ανταπόκριση από τους χρήστες. Όπως και στο δίκτυο της Google έτσι και στο Facebook, οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν μόνο όταν ο χρήστης κάνει click στη διαφήμιση. Το μέσο CPC στην Ελλάδα κυμαίνεται στα 0,10 € έως 0,15 € ενώ το ιδανικό CTR 0,20 % με 0,30 %.

Το μεγάλο πλεονέκτημα της διαφημιστικής επικοινωνίας μέσω Facebook είναι η δυνατότητα στοχεύσεων των χρηστών με μεγάλη ακρίβεια ως προς τα δημογραφικά τους στοιχεία. Οι χρήστες κατηγοριοποιούνται και στοχεύονται με βάση συγκεκριμένων κριτηρίων.

Τα κυριότερα εξ αυτών είναι:

1) Δημογραφικά: Στόχευση με βάση το φύλο & ηλικία.

2) Geolocation: Στόχευση σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή της Ελλάδος.

3) Ενδιαφέροντα: Αναλόγως των σελίδων που έχουν κάνει ήδη «Like» καθώς των posts που διαβάζουν ή σχολιάζουν, οι χρήστες κατηγοριοποιούνται σε λίστες με διάφορα ενδιαφέροντα.

4) Ανταγωνισμός: Στόχευση σε χρήστες που έχουν κάνει ήδη Like σε σελίδες των ανταγωνιστών.

5) Fans: Στοχεύονται χρήστες αναλόγως εάν έχουν κάνει «Like» ή όχι στην επίσημη σελίδα του eshop στο Facebook.

Τα παραπάνω κριτήρια μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε μεμονωμένα είτε να γίνει συνδυασμός δύο ή και περισσοτέρων.

Ελάτε σε επικοινωνία μαζί μας για να κατασκευάσουμε την ιστοσελίδα σας και για να προωθήσουμε με επιτυχία την επιχείρησή σας μέσα από τα social media

Μοιραστείτε το άρθρο