Σχεδιασμός και κατασκευή eshop

Σχεδιασμός και κατασκευή eshop – Πρώτο βήμα η εικαστική προσέγγιση

Το πρώτο βήμα στον σχεδιασμό και  κατασκευή ενός eshop είναι η εικαστική προσέγγιση

Το eshop θα πρέπει να σχεδιαστεί με αυστηρές προδιαγραφές, οι οποίες προκύπτουν κατόπιν μελέτης του κλάδου στον οποίο θα δραστηριοποιηθεί καθώς και των ανταγωνιστών, προκειμένου να εξασφαλιστεί η επιτυχημένη αποδοχή και επαναληπτική χρήση του από τους καταναλωτές. Είναι χαρακτηριστικό ότι eshop με ευρέως διαδεδομένα Brand και με πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα, δεν έχουν υψηλή αποτελεσματικότητα γιατί είναι δυσλειτουργικά σε πολλά σημεία από την παρουσίαση των προϊόντων έως την ολοκλήρωση της αγοράς. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, οι καταναλωτές να εισέρχονται σε αυτά και να τα εγκαταλείπουν χωρίς να αγοράζουν, έχοντας σχηματίσει μια αρνητική εντύπωση για αυτά.

Το πρώτο σκέλος για το σχεδιασμό και την κατασκευή ενός eshop αφορά την εικαστική προσέγγισή του. Στην ουσία αφορά τη γραφιστική εικόνα του eshop και τον τρόπο που απεικονίζεται στα μάτια των καταναλωτών που εισέρχονται σε αυτό. Το δεύτερο σκέλος αφορά το διαχειριστικό σύστημα, που χρησιμοποιούν οι υπεύθυνοι ενός eshop, προκειμένου να ανανεώνουν εύκολα και άμεσα το περιεχόμενό του. Το διαχειριστικό σύστημα, CMS, αφορά και την καθημερινή λειτουργία του eshop καθώς μέσα από αυτό καθορίζονται οι τιμολογιακές πολιτικές, εκτελούνται οι παραγγελίες καθώς εξάγονται και αναλυτικά reports ως προς την αποτελεσματικότητά του.

Για το CMS έχουν αναπτυχθεί λογισμικά από εταιρείες του εξωτερικού, όπως WordPress ή Magento, τα οποία χρησιμοποιούνται σε χιλιάδες eshop. Το μεγάλο τους πλεονέκτημα είναι ότι τα λογισμικά αυτά εγκαθίστανται πιο εύκολα και γρήγορα για κάθε eshop, υπάρχει μια συνεχή υποστήριξη σε παγκόσμιο επίπεδο και είναι πιο οικονομικά. Το μεγάλο μειονέκτημα είναι ότι δεν είναι εύκολα παραμετροποιήσιμα, με αποτέλεσμα εάν ένα eshop έχει κάποιες ιδιαίτερες απαιτήσεις ως προς τη λειτουργία του, που διαφέρουν από τα συνηθισμένα, να μη μπορεί να τις καλύψει εύκολα μέσω των πλατφορμών αυτών.

Εικαστική Προσέγγιση eshop

Όπως και στα φυσικά καταστήματα, έτσι και στα ηλεκτρονικά, η πρώτη εντύπωση των καταναλωτών κατά την είσοδό τους σε αυτά, μπορεί να είναι καθοριστική για την περιήγησή τους και κατ’ επέκταση το conversion rate, δηλαδή την επίτευξη μεγάλου αριθμού online αγορών. Οι καταναλωτές που εισέρχονται στα eshop, θα πρέπει να έχουν μια άνετη περιήγηση, να βρίσκουν εύκολα και άμεσα τα προϊόντα που αναζητούν καθώς και να διευκολύνονται κατά τη διάρκεια της online παραγγελίας. Επειδή ο κόσμος του διαδικτύου και ειδικά των eshop βασίζεται στη σύντομη και πολλές φορές στιγμιαία αλληλεπίδραση με τους χρήστες η «εικαστική προσέγγιση» ενός eshop, είναι καθοριστικός παράγοντας στην επιτυχημένη λειτουργία. Στον όρο «εικαστική προσέγγιση», περιλαμβάνεται αρχικά η γραφική απεικόνιση του eshop δηλαδή: τα χρώματα, το λογότυπο, οι γραμματοσειρές, τα banners και οι φωτογραφίες που χρησιμοποιούνται τόσο στην αρχική σελίδα όσο και στις επιμέρους εσωτερικές. Πέραν όμως της γραφικής απεικόνισης, το πλέον σημαντικό κομμάτι της «εικαστικής προσέγγισης» αφορά το λειτουργικό στήσιμο του eshop, το οποίο καθορίζει και σε μεγάλο βαθμό την ανταπόκριση των επισκεπτών ενός eshop.

Γραφική Απεικόνιση του eshop:

Όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως η πρώτη εικόνα ενός eshop είναι ικανή είτε να ενθουσιάσει είτε να απογοητεύσεις τους επισκέπτες – καταναλωτές. Η εικόνα αυτή εξαρτάται από την γραφική απεικόνιση του eshop και κατά πόσο αυτή φαίνεται ελκυστική στους χρήστες. Βασικός παράγοντας είναι τα χρώματα που χρησιμοποιεί το eshop καθώς και τα banner – εικόνες. Αναλόγως και με τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται το κάθε eshop υπάρχουν και διαφορετικές προδιαγραφές ως προς την εικαστική προσέγγιση. Γενικότερα θα πρέπει το γραφικό περιβάλλον ενός eshop να είναι ελκυστικό στους χρήστες κια ξεκούραστο στην περιήγηση.

Λειτουργικό Στήσιμο του eshop:

Πέρα από τη γραφική απεικόνιση, το πλέον σημαντικό ρόλο στην εικαστική προσέγγιση ενός eshop το διαδραματίζει το λειτουργικό του στήσιμο. Ο όρος αυτός αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο είναι στημένο ένα eshop και πώς ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των επισκεπτών. Το στήσιμο αυτό αφορά αρχικά την πρώτη σελίδα ενός eshop καθώς και την μορφή που απεικονίζονται τρεις βασικές κατηγορίες προϊόντων:

1) Προσφορές

2) Νέες αφίξεις προϊόντων

3) Δημοφιλή προϊόντα.

Οι κατηγορίες αυτές βελτιώνουν σημαντικά τις πωλήσεις σε ένα eshop καθώς λειτουργούν σαν υποσυνείδητα μέσα καθοδήγησης των καταναλωτών. Όταν οι επισκέπτες επιλέξουν ένα προϊόν και θελήσουν να μάθουν περισσότερες πληροφορίες για αυτό, θα οδηγηθούν στην εσωτερική σελίδα τους προϊόντος αυτού. Η σελίδα αυτή θα πρέπει να είναι διαμορφωμένη με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε πληροφορίες όπως: μέγεθος, χρώμα, τεχνικές προδιαγραφές, διαθεσιμότητα, τεχνικές προδιαγραφές, κόστος, έκπτωση, να είναι εύκολα αντιληπτές από το χρήστη, χωρίς να αφιερώνει χρόνο στην αναζήτησή τους. Ένα από τα πλέον συχνά και σημαντικότερα προβλήματα στο λειτουργικό στήσιμο των eshop είναι το Check-out Menu, δηλαδή η διαδικασία ολοκλήρωσης της παραγγελίας, αφότου έχει προστεθεί ένα προϊόν στο καλάθι αγοράς. Από στατιστικές μετρήσεις έχει διαπιστωθεί ότι μόλις το 40% με 50% των καταναλωτών ολοκληρώνει τις ηλεκτρονικές παραγγελίες του, παρότι έχουν προσθέσει προϊόντα στο καλάθι τους και έχουν εισάγει τα στοιχεία πληρωμής τους. Αυτό οφείλεται συχνά στο μεγάλο όγκο πληροφοριών που ζητούνται από τους καταναλωτές προς συμπλήρωση καθώς και στα μη εμφανή Buttons – call to actions – που καθοδηγούν τους καταναλωτές στα επόμενα βήματα (π.χ. «Next», «Ολοκλήρωση Αγορών»). Τέλος το κάθε eshop θα πρέπει να είναι full responsive και mobile friendly. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι στην Ελλάδα σχεδόν το 40% των χρηστών, χρησιμοποιεί κατά την περιήγησή του συσκευές mobile ή tablet. Άρα όσο πιο φιλικό είναι ένα eshop ως προς τις συσκευές αυτές, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες για online αγορές.

Συνεπώς η εικαστική προσέγγιση του eshop αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα που καθορίσει και το βαθμό αλληλεπίδρασης με τους καταναλωτές. Για το λόγο αυτό κατά τη διάρκεια σχεδιασμού του θα πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη στοιχεία όπως το κοινό καταναλωτών στο οποίο θα απευθύνεται καθώς και ο κλάδος και το είδος προϊόντων – υπηρεσιών που θα προσφέρει. Επίσης ο σχεδιασμός θα πρέπει να ανατίθεται σε επαγγελματίες, που έχουν μεγάλη εμπειρία από το ηλεκτρονικό εμπόριο καθώς εάν είναι δυνατόν ακόμη και στο συγκεκριμένο κλάδο προϊόντων.

Δείτε ακόμη: Σχεδιασμός και κατασκευή eshop – Δεύτερο βήμα επιλογή CMS

Μοιραστείτε το άρθρο