δημιουργία eshop keywords

ALL POSTS

Δημιουργία eshop και keywords: Οδηγός για το πως να επιλέξετε τα σωστά

Η δημιουργία eshop και η επιλογή των keywords θα πρέπει να συμβαδίζουν μαζί για την προβολή και την προώθηση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

Από την άλλη η σωστή επιλογή των keywords [οι λέξεις κλειδιά] μπορεί να σας βοηθήσει να απογειώσετε το ηλεκτρονικό κατάστημά σας.

Δείτε παρακάτω στο άρθρο μας πως ακριβώς θα επιλέξετε τα σωστά keywords:
1. Γιατί είναι σημαντικά τα keywords
2. Κατανοώντας τα keywords
3. Πως επιλέγω keywords για eshop
4. Keywords και ανταγωνιστές
5. Που τοποθετούνται τα keywords
6. Keywords που αποδίδουν

Το ηλεκτρονικό εμπόριο καταγράφει αλματώδεις ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια
, με ολοένα και περισσότερους επαγγελματίες να επενδύουν στην δημιουργία eshop για την προβολή και ηλεκτρονική διάθεση των αγαθών και των υπηρεσιών που προσφέρουν.

Ένα eshop μπορεί να αποτελεί προέκταση ενός φυσικού καταστήματος και να λειτουργεί συμπληρωματικά με αυτό ή να είναι κάτι εντελώς αυτόνομο και να αφορά αποκλειστικά δραστηριότητες σχετικές με το Ecommerce.

Σε κάθε περίπτωση ωστόσο η δημιουργία ενός δυναμικού, σύγχρονου και ελκυστικού ηλεκτρονικού καταστήματος πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για κάθε επαγγελματία, στην εποχή που διανύουμε.

Για να θεωρείται ως πετυχημένο ένα eshop πρέπει αρχικά να είναι εύχρηστο, να χαρακτηρίζεται από καλή οργάνωση των πληροφοριών που διαθέτει ώστε οι επισκέπτες να βρίσκουν άμεσα αυτό που αναζητούν και φυσικά να είναι «φιλικό» προς τις μηχανές αναζήτησης.

Το SEO (Search Engine Optimization) έρχεται να καλύψει αυτήν ακριβώς την ανάγκη καθώς πρόκειται για μία σειρά ενεργειών που στόχο έχουν να βοηθήσουν μηχανές αναζήτησης όπως η Google, να «διαβάσουν» το περιεχόμενο ενός eshop και να το εμφανίσουν στις αντίστοιχες αναζητήσεις των χρηστών. Πρακτικά, το SEO περιλαμβάνει όλες εκείνες τις ενέργειες που καθιστούν «ορατή» μία ιστοσελίδα στο διαδίκτυο, και προσδιορίζουν το ακριβές περιεχόμενό της.

Όσοι ασχολούνται με το SEO γνωρίζουν πως πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζουν τα keywords, οι λέξεις κλειδιά στις οποίες θέλουμε κάθε φορά να στοχεύσουμε. Είναι οι λέξεις αυτές που συμβάλουν στο να αντιληφθεί καλύτερα μία μηχανή αναζήτησης το τι ακριβώς περιλαμβάνεται μέσα σε ένα eshop και κάθε φορά που κάποιος χρήστης προχωράει σε αντίστοιχες αναζητήσεις να του το εμφανίζει.

Αν για παράδειγμα έχουμε ένα eshop με γυναικεία ανατομικά παπούτσια, οι τρεις αυτές λέξεις αποτελούν το βασικό keyword στο οποίο θέλουμε να στοχεύσουμε. Έτσι όταν δημιουργούμε το eshop μας και προσθέτουμε το περιεχόμενο σε αυτό, πρέπει να το πράττουμε έχοντας κατά νου τα keywords στα οποία θέλουμε να στοχεύσουμε.

Εύλογα ωστόσο αντιλαμβάνεται κανείς πως όταν μιλάμε για ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό κατάστημα, στο οποίο περιλαμβάνονται δεκάδες προϊόντα, η στόχευση δεν μπορεί να αφορά μόνο ένα keyword, αλλά επεκτείνεται σε πολλές λέξεις κλειδιά, σε μία προσπάθεια φυσικά να προσελκύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους επισκέπτες. Στο παραπάνω παράδειγμα θα μπορούσαν να προστεθούν keywords όπως «οικονομικά παπούτσια», «γυναικεία παπούτσια προσφορές», «οικονομικά ανατομικά», «γυναικεία ορθοπεδικά» και ούτω καθεξής.

Όταν δημιουργούμε ένα eshop συνεπώς πρέπει να μεριμνήσουμε για τον παράλληλο σχεδιασμό μίας SEO στρατηγικής με έμφαση στα keywords που πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε. Πως μπορούμε όμως να προσδιορίσουμε ποια keywords είναι σημαντικά για το ηλεκτρονικό κατάστημά μας αλλά και τι πρέπει να περιλαμβάνει αυτή η SEO στρατηγική μας για να έχει άμεσα αποτελέσματα;

Γιατί είναι σημαντικά τα keywords

Κάθε φορά που ένας χρήστης προχωράει σε μία αναζήτηση στο διαδίκτυο, οι μηχανές αναζήτησης με τη σειρά τους αναζητούν ανάμεσα σε εκατοντάδες χιλιάδες πιθανές σελίδες και αποφασίζουν ποιες εξ’ αυτών θα παρουσιάσουν στον χρήστη. Οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούν οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google «σκανάρουν» τις σελίδες και αναζητούν αυτές που παρουσιάζουν μεγαλύτερη συνάφεια με τις πληροφορίες που αναζητά ένας χρήστης.

Συνεπώς είναι πολύ σημαντικό το ποιες λέξεις κλειδιά θα επιλέξουμε να τοποθετήσουμε μέσα στο eshop μας, καθώς έτσι βοηθάμε τις μηχανές αναζήτησης να αντιστοιχίσουν το περιεχόμενο του ηλεκτρονικού καταστήματος μας με αυτό που ψάχνουν οι χρήστες, αξιοποιώντας τις αντίστοιχες λέξεις κλειδιά.

Αν για παράδειγμα εμείς διαθέτουμε προς πώληση φίλτρα νερού, αλλά στο eshop μας δεν υπάρχουν οι αντίστοιχες λέξεις κλειδιά που θα βοηθήσουν την Google και τις άλλες μηχανές αναζήτησης να το αντιληφθούν, τότε το ηλεκτρονικό κατάστημά μας δεν θα εμφανιστεί στη λίστα των αποτελεσμάτων σε μία αντίστοιχη αναζήτηση με αυτά τα keywords.

Με δεδομένο ωστόσο ότι υπάρχουν πλέον χιλιάδες eshop, τα οποία μάλιστα μπορεί να διαθέτουν τα ίδια ή παρεμφερή με τα δικά μας προϊόντα, καθιστά τον ανταγωνισμό μεγάλο. Δεν είναι σημαντικό μόνο το να μπορεί μία μηχανή αναζήτησης να «διαβάσει» το περιεχόμενο του eshop σας και να το εμφανίσει στις αντίστοιχες αναζητήσεις των χρηστών, αλλά το ηλεκτρονικό κατάστημά σας να βρίσκεται στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων, ή τουλάχιστον στις πρώτες σελίδες.

Οι περισσότεροι χρήστες άλλωστε όταν ψάχνουν κάτι σε μία μηχανή αναζήτησης συνήθως επιλέγουν μία από τις ιστοσελίδες που έχουν εμφανιστεί στην πρώτη σελίδα. Όσο πιο καλή στόχευση με κατάλληλα keywords κάνουμε κατά το στάδιο της δημιουργίας και μετέπειτα διαχείρισης του eshop μας, τόσο αυξάνεται η πιθανότητα το ηλεκτρονικό κατάστημά μας να «σκαρφαλώσει» στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης.

Κατανοώντας τα keywords

Σε ένα eshop και η παραμικρή λέξη διαδραματίζει σημαντικό ρόλο, για αυτό πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τα keywords που επιλέγουμε. Πρέπει να χαρακτηρίζονται από μεγάλη ακρίβεια, να έχουμε συνάφεια με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που διαθέτουμε προς πώληση και φυσικά να αφορούν αυτό καθ’ αυτό το περιεχόμενο του eshop μας. Ο γενικός κανόνας λέει πως υπάρχουν τα keywords και τα longtail keywords.

Keywords: Είναι μία συγκεκριμένη λέξη ή φράση που περιγράφει το περιεχόμενο ενός eshop. Βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να αντιστοιχήσουν ένα eshop με ένα ερώτημα που υποβάλλει κάποιος χρήστης σε μία μηχανή αναζήτησης.

Longtail keywords: Είναι keywords τα οποία ωστόσο περιέχουν τρεις ή και περισσότερες λέξεις κλειδιά. Είναι πιο συγκεκριμένες και μπορούν να αποδώσουν τα μέγιστα για ένα eshop. Οι χρήστες παρουσιάζουν την τάση να χρησιμοποιούν περισσότερο τα longtail keywords όταν κάνουν μία αναζήτηση, και για αυτό τα περισσότερα eshop στοχεύουν πλέον σε αυτά.
Παράδειγμα keyword: «γυναικεία παπούτσια» / Παράδειγμα Longtail keyword: «φθηνά γυναικεία παπούτσια σε προσφορά».

Πως επιλέγω keywords για eshop

Στο στάδιο της δημιουργίας ενός ηλεκτρονικού καταστήματος πρέπει να συνυπολογίσουμε και το κομμάτι της επιλογής των κατάλληλων keywords. Το πιο συνετό είναι να αναθέσουμε αυτή την εργασία σε κάποιον επαγγελματία του κλάδου που μπορεί να πραγματοποιήσει ένα ενδελεχή και ολοκληρωμένο keyword research και να καταλήξει με τη λίστα των λέξεων κλειδιών στα οποία πρέπει να στοχεύσουμε.

Βέβαια μπορεί ο εκάστοτε ιδιοκτήτης του προς κατασκευή eshop να συνεισφέρει με ιδέες και προτάσεις, καθώς γνωρίζει σίγουρα καλύτερα από τον καθένα τα προϊόντα και τα αγαθά που προσφέρει το ηλεκτρονικό κατάστημά του.

Στο διαδίκτυο ωστόσο υπάρχουν σύγχρονα και ολοκληρωμένα εργαλεία που μπορούν να αναλύσουν ένα eshop βάσει της θεματολογίας του και να μας προτείνουν την αντίστοιχη λίστα των keywords στα οποία πρέπει να στοχεύσουμε.

Οι λέξεις κλειδιά ωστόσο μπορούν να εναλλάσσονται ανά τακτά διαστήματα και για αυτό είναι εξίσου σημαντική μία ολοκληρωμένη SEO στρατηγική. Ελέγχοντας ποια keywords αποδίδουν και ποια όχι, ποια χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές μας και όχι εμείς καθώς και ποια νέα keywords ενδεχομένως αναζητούν οι χρήστες στο διαδίκτυο, μπορούμε να προσαρμόσουμε και το περιεχόμενο ενός eshop και να αυξήσουμε την επισκεψιμότητά του.

Για ένα απλό keyword research δεν χρειάζεται να διαθέτει κανείς εξειδικευμένη γνώση. Αρκεί να μπει στη θέση ενός χρήστη που αναζητεί πληροφορίες σε μία μηχανή αναζήτησης και να βιώσει την αντίστοιχη εμπειρία.

Για παράδειγμα, αν αναζητήσει κάποιος τις λέξεις «γυναικεία παπούτσια» στη Google [που θα μπορούσε να είναι ένα καλό keyword για ένα eshop με γυναικεία υποδήματα] θα δει πως η ίδια η μηχανή αναζήτησης τον ενημερώνει για παρόμοιες λέξεις κλειδιά και συναφείς αναζητήσεις. Keywords όπως «παπούτσια πεζοπορίας γυναικεία» ή «παπούτσια Ελλάδα» εμφανίζονται από την Google ως συναφείς αναζητήσεις.

Πρακτικά αυτό μας βοηθάει να αντιληφθούμε τι άλλο αναζητούν οι χρήστες που ψάχνουν πληροφορίες για ένα από τα keywords του eshop μας αλλά και σε ποια νέα keywords θα μπορούσαμε να στοχεύσουμε.

Όπως εξηγούν οι ειδικοί του SEO, σε πρώτη φάση μπορούμε να δημιουργήσουμε μία λίστα με 5-7 keywords σχετικά με το eshop μας και να στοχεύσουμε σε αυτές τις λέξεις κλειδιά, και στη συνέχεια να εμπλουτίσουμε αυτή τη λίστα φτάνοντας ή και ξεπερνώντας τα 20 keywords.

Γενικά αυτό που πρέπει να έχουμε κατά νου είναι το να βρίσκουμε λέξεις κλειδιά που συνδέονται πλήρως με το περιεχόμενο του eshop μας και να αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε keywords άσχετα, μίας και αυτό όχι απλώς δεν θα αποφέρει οφέλη για το ηλεκτρονικό κατάστημά μας αλλά μπορεί να αποβεί και καταστροφικό για την κατάταξή του στις μηχανές αναζήτησης.

Keywords και ανταγωνιστές

Ένα εξίσου σημαντικό – και μεγάλο – κεφάλαιο σχετικά με τις λέξεις κλειδιά που θα χρησιμοποιήσουμε σε ένα eshop είναι και τα keywords που επιλέγουν οι ανταγωνιστές μας. Στοχεύοντας σε κοινά με τους ανταγωνιστές μας keywords αυξάνονται οι πιθανότητες να καταφέρουμε να προσελκύσουμε πελάτες για το eshop μας, που σε διαφορετική περίπτωση θα κατέληγαν σε κάποιο άλλο ηλεκτρονικό κατάστημα.

Είναι πολύ σημαντικό να μελετάμε προσεκτικά ανταγωνιστικές επιχειρήσεις και να βλέπουμε ποια keywords τους αποφέρουν επισκέπτες στο eshop τους. Με τον τρόπο αυτό μπορούμε και εμείς με τη σειρά μας να προσαρμόσουμε τη στρατηγική μας ανάλογα.

Στην ίδια λογική μπορεί να ελέγξετε αν τα keywords στα οποία στοχεύετε οδηγούν σε ανταγωνιστικά eshop. Είναι λογικό για παράδειγμα ένα σύνηθες keyword όπως το «γυναικεία παπούτσια» να κατευθύνει τους χρήστες του διαδικτύου σε μία μεγάλη δεξαμενή eshop που διαθέτουν προς πώληση παπούτσια. Αν αυτό είναι ένα keyword στο οποίο στοχεύει και το δικό σας eshop, ο ανταγωνισμός είναι σίγουρα μεγάλος.

Αυτό που πρακτικά χρειάζεστε είναι να συνδυάσετε keywords με longtail keywords για όσο το δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα αλλά και να «τρέξετε» διαφημιστικές καμπάνιες που θα σας βοηθήσουν να αναδείξετε συγκεκριμένα keywords.

Που τοποθετούνται τα keywords

Εύλογα μπορεί να αναρωτηθεί κανείς το που πρέπει να τοποθετηθούν τα keywords που θέλει να στοχεύσει μέσα σε ένα eshop. Είναι μία λίστα λέξεων που «πετάμε» κάπου σε μία κατηγορία ή στο κάτω μέρος της αρχικής σελίδας του ηλεκτρονικού καταστήματος; Η απάντηση φυσικά είναι ξεκάθαρα όχι. Τα keywords πρέπει να τοποθετηθούν με τρόπο φυσικό μέσα σε ένα eshop και να αποτελούν κομμάτι του περιεχομένου του.

Όταν δημιουργούμε ένα eshop φροντίζουμε ώστε αυτά τα keywords να μετατρέπονται σε κατηγορίες και υποκατηγορίες του ηλεκτρονικού καταστήματός μας, να μπαίνουν υπό τη μορφή περιγραφών στα προϊόντα αλλά και τις φωτογραφίες του eshop μας αλλά και να δημιουργήσουμε κείμενα, καταλόγους, πρακτικούς οδηγούς και άρθρα στα οποία επίσης θα τα συμπεριλάβουμε.

Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε οργανωθεί σωστά και μεθοδικά ως προς το κομμάτι του keyword research πριν προχωρήσουμε στην κατασκευή ενός eshop, ώστε στη συνέχεια να δημιουργήσουμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στον πυρήνα του οποίου θα υπάρχουν αυτές ακριβώς οι λέξεις.

Αυτό ωστόσο δεν σημαίνει πως εάν διαθέτουμε ένα υφιστάμενο eshop δεν μπορούμε να παρέμβουμε και να βελτιώσουμε τις λέξεις κλειδιά που υπάρχουν μέσα σε αυτό καθώς και την αποτελεσματικότητά τους. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις eshop που χάνουν ένα μεγάλο ποσοστό οργανικής επισκεψιμότητας ακριβώς επειδή δεν αξιοποιούν ορθά τα keywords στα οποία στοχεύουν.

Αν για παράδειγμα ανεβάσουμε τη φωτογραφία ενός προϊόντος στο eshop μας, χωρίς να προσθέσουμε «λεζάντα – περιγραφή» στη φωτογραφία αλλά και χωρίς να τη συνοδεύουμε από μια λεπτομερή περιγραφή του προϊόντος που παρουσιάζει, είναι βέβαιο ότι οι μηχανές αναζήτησης θα δυσκολευτούν να αντιληφθούν περί τίνος πρόκειται.

Αντιθέτως, αν ανεβάσουμε μία φωτογραφία από ένα ζευγάρι γυναικεία παπούτσια στο eshop μας, προσθέσουμε ως περιγραφή της φωτογραφίας το keyword «γυναικεία παπούτσια» και προσθέσουμε επίσης και μία σύντομη περιγραφή του προϊόντος όπου γίνεται σαφής και λεπτομερής αναφορά πως πρόκειται για ένα ζευγάρι γυναικεία παπούτσια με τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά, τότε σίγουρα οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google θα μπορέσουν με μεγάλη ευκολία να καταλάβουν πως η εν λόγω σελίδα του eshop μας αφορά ένα ζευγάρι με γυναικεία παπούτσια.

Keywords που αποδίδουν

Αν θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα eshop στο οποίο θα τοποθετήσουμε μία σειρά από keywords τα οποία θα αποδίδουν τα μέγιστα, τότε το μόνο που πραγματικά πρέπει να κάνουμε είναι το να αφιερώσουμε χρόνο και οργανωμένη μελέτη.

Δεν είναι δύσκολο να δημιουργήσει κανείς μία μεγάλη λίστα με λέξεις κλειδιά, το δύσκολο είναι να επιλέξει αυτές που ανταποκρίνονται 100% στο περιεχόμενο ενός eshop και να επενδύσει στην παραγωγή αντίστοιχου περιεχομένου.

Πάντα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι τα keywords απευθύνονται μεν – εκ πρώτης όψεως – στις μηχανές αναζήτησης, ωστόσο ο τελικός αποδέκτης τους είναι ο χρήστης. Ακόμη και εάν καταφέρουμε να «ξεγελάσουμε» την Google και να την πείσουμε να εμφανίσει το δικό μας eshop ψηλά στα αποτελέσματά της, οι χρήστες που θα το επισκεφθούν αν δεν βρουν αυτό που πραγματικά αναζητούν θα το εγκαταλείψουν, χωρίς φυσικά να ολοκληρώσουν κάποια αγορά.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό συνεπώς ο επαγγελματίας στον οποίο θα αναθέσουμε τη δημιουργία του eshop μας να αφιερώσει χρόνο σε ένα σωστό και ολοκληρωμένο keyword research και να επενδύσει στην κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος που θα είναι 100% φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης, με τρόπο ωστόσο «φυσικό», παραμένοντας φιλικό και προς τους ίδιους τους χρήστες, που είναι άλλωστε και το ζητούμενο.

Δείτε ακόμη:
Κατασκευή eshop Θεσσαλονίκη – 10 αλήθειες
Πόσο κοστίζει ένα eshop; Αναλυτικές πληροφορίες με κόστη

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!