Δημιουργία eshop τα νέα trends του 2022

ALL POSTS

Δημιουργία eshop τα νέα trends του 2022

Τι χρειάζεται ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να κερδίσει πελάτες και να αυξήσει τα έσοδά του.

Αναμφίβολα και το 2022 θα είναι η χρονιά των eshop. Το ηλεκτρονικό εμπόριο τα τελευταία τρία χρόνια κατέγραψε ιστορικό ρεκόρ ανόδου, καθώς στο σύνολο τους οι καταναλωτές στράφηκαν στο διαδίκτυο για τις αγορές τους.

Όσες επιχειρήσεις δεν διέθεταν ένα σύγχρονο και αξιόπιστο ηλεκτρονικό κατάστημα στράφηκαν στη δημιουργία eshop άμεσα, για να μπορέσουν φυσικά να παραμείνουν ανταγωνιστικές στο νέο περιβάλλον που διαμορφώθηκε αλλά ταυτόχρονα να συνεχίσουν να επικοινωνούν με τους πελάτες τους. Οι τελευταίοι άλλωστε έχουν δείξει ξεκάθαρα την πρόθεσή τους πλέον για μεταστροφή στις online αγορές, κάτι που σηματοδοτεί μια εντελώς νέα εποχή για τα eshop και το ψηφιακό εμπόριο.

Το 2022 αναμένεται να είναι άλλη μία χρονιά ορόσημο για τα eshop, με τις επιχειρήσεις να επενδύουν σε αυτά ενώ ακόμη και όσοι διαθέτουν ήδη ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό κατάστημα αναζητούν τρόπους να βελτιώσουν την εμπειρία πλοήγησης που προσφέρουν, ακολουθώντας τα νέα trends.

Πριν από ελάχιστα χρόνια άλλωστε θα φαντάζεσαι αστείο – ως και εξωπραγματικό – αν σας έλεγε κάποιος ότι μπορείτε να κάνετε τα ψώνια του σούπερ μάρκετ χρησιμοποιώντας μόνο ένα κινητό τηλέφωνο και μπαίνοντας στο αντίστοιχο eshop της αλυσίδας που επισκέπτεστε συνήθως. Πλέον αποτελεί ωστόσο πραγματικότητα, ενώ το μέλλον διαφαίνεται λαμπρό με ολοένα και περισσότερα νέα ψηφιακά εργαλεία να μεταμορφώνουν πλήρως τη διαδικασία κατασκευής ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.

Για να δημιουργήσετε ένα σύγχρονο eshop για την επιχείρησή σας θα χρειαστείτε ένα ολοκληρωμένο πλάνο, αντίστοιχο budget, όραμα, φαντασία και δημιουργικότητα. Μην ξεχνάτε άλλωστε πως το ηλεκτρονικό κατάστημα δεν παύει να είναι ένα κατάστημα, και ο κάθε επιχειρηματίας που στρέφεται σε αυτό οφείλει να διατηρεί την ίδια ζέση και το ίδιο μεράκι που έχει και για το φυσικό του κατάστημα.

Είναι σημαντικό ωστόσο να ακολουθείτε τις νέες τάσεις και να ενσωματώνετε κάθε σύγχρονη τεχνολογία στο eshop σας που θα κάνει πιο εύκολη την πλοήγηση για τους πελάτες σας και φυσικά θα σας βοηθήσει να αυξήσετε τα έσοδά σας.

Εάν μάλιστα αξιοποιήσετε τις νέες τάσεις που επικρατούν και στο digital marketing, μπορείτε να δείτε το eshop σας να αναρριχείται μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα στην κορυφή, κερδίζοντας ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς.

Δημιουργία eshop τα νέα trends του 2022  – Ποια είναι αυτά που πρέπει να έχετε κατά νου;

1. Chatbots
2. Αφθονία στις μεθόδους πληρωμών
3. Προσθέστε βίντεο
4. Πρόγραμμα επιβράβευσης
5. Βαρύτητα στα κινητά
6. Καλύτερη εμπειρία πλοήγησης
7. 3D γραφικά και επαυξημένη πραγματικότητα
8. Eshop για πελάτες όχι επισκέπτες
9. Συνδέστε τα social media
10. Συνδυάστε με digital marketing

1. Chatbots

Όσο η τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης εξελίσσεται τόσο προκύπτουν και νέα ψηφιακά εργαλεία που μπορούν να βρουν εφαρμογή μέσα σε ένα eshop. Ο λόγος για τα chatbots, που μπορούν να χαρακτηριστούν ως «ρομπότ» τα οποία αναλαμβάνουν να επικοινωνούν με τον επισκέπτη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, στέλνοντας αυτοματοποιημένες απαντήσεις.

Πρόκειται για έναν «έξυπνο» βοηθό που εμφανίζεται συνήθως αμέσως μόλις μπει κάποιος στο eshop, με τους χρήστες να έχουν την αίσθηση ότι συνομιλούν με κάποιον.

Τα chatbots αποτελούν ένα trend που επιλέγουν ολοένα και περισσότερα eshop, και μπορούμε να τα προσθέσουμε είτε κατά το πρώτο στάδιο της δημιουργίας του ιστοτόπου μας είτε και στη συνέχεια. Σκεφτείτε πως λειτουργούν ως ένας πωλητής που βρίσκεται 24/7 διαθέσιμος για κάθε επισκέπτη και μπορεί άμεσα να προσφέρει πληροφορίες σχετικές με τους τρόπους πληρωμής, την πολιτική επιστροφής προϊόντων ή την χρήσης ενός εκπτωτικού κουπονιού.

2. Αφθονία στις μεθόδους πληρωμών

Όταν δημιουργούμε ένα eshop πρέπει σίγουρα να δώσουμε μεγάλη βαρύτητα στις μεθόδους πληρωμών που θα ενσωματώσουμε σε αυτό. Μπορεί ο επισκέπτης να πληρώσει με τη μέθοδο της αντικαταβολής; Με τη χρήση πιστωτικής κάρτας; Με χρεωστική κάρτα; Με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό; Μέσω PayPal; Το trend που κυριαρχεί πλέον στα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι το όσες περισσότερες μέθοδοι πληρωμής τόσο το καλύτερο.

Στον κόσμο των eshop ο ανταγωνισμός είναι κάτι παραπάνω από μεγάλος και είναι πολύ εύκολο για έναν πελάτη να μην ολοκληρώσει μία αγορά και να στραφεί σε άλλο ηλεκτρονικό κατάστημα αν δεν βρει μία μέθοδο πληρωμής που να τον ικανοποιεί.

Δώστε στους επισκέπτες σας τη δυνατότητα να πληρώσουν με όσο το δυνατόν περισσότερους τρόπους και σίγουρα θα δείτε τα έσοδα του eshop σας να καταγράφουν ανοδική πορεία. Αν διαθέτετε ήδη ένα eshop μπορείτε να προσθέσετε νέους τρόπους πληρωμής, διασφαλίζοντας πάντα την προστασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των επισκεπτών σας.

3. Προσθέστε βίντεο

Μία ακόμη τάση που κυριαρχεί στο στάδιο της δημιουργίας eshop είναι η χρήση βίντεο, για προωθητικούς σκοπούς. Τα βίντεο είναι ελκυστικά και τραβούν εύκολα την προσοχή των επισκεπτών. Μπορεί να είναι σύντομα βίντεο που θα παρουσιάζουν το κατάστημά σας, να αφορούν συγκεκριμένα προϊόντα σας ή να είναι απλώς ενημερωτικά βίντεο που θα εξηγούν πως μπορεί κάποιος να πραγματοποιήσει online αγορές στο eshop σας ή πως μπορεί να χρησιμοποιήσει τα προϊόντα σας.

Τα ίδια βίντεο μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε και σε social media καμπάνιες, για να διαφημίσετε το eshop σας, ενώ δεν είναι λίγα τα brands που ζητάνε από τους ίδιους τους πελάτες τους να δημιουργήσουν τέτοιου είδους βίντεο στα οποία να κάνουν unboxing τα προϊόντα που μόλις αγόρασαν και να μοιράζονται την εμπειρία τους. Συνήθως ως αντάλλαγμα σε όσους δημιουργούν τέτοια βίντεο με κριτικές τα eshop προσφέρουν μία μικρή έκπτωση, ως ανταμοιβή.

4. Πρόγραμμα επιβράβευσης

Στην ίδια περίπου φιλοσοφία είναι και τα προγράμματα ανταμοιβής τα οποία ενσωματώνουν πλέον τα περισσότερα brands στα eshop και αποτελούν μία τάση που καταγράφει ήδη ανοδική πορεία και το 2022. Κατασκευάστε ένα eshop που θα δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες του να κάνουν εγγραφή ως μέλη, να συγκεντρώνουν πόντους με κάθε αγορά τους και στη συνέχεια να μπορούν να τους εξαργυρώνουν.

Για τον web developer που θα αναλάβει να «στήσει» το eshop σας αυτό είναι μία εύκολη διαδικασία, ωστόσο εσείς από την πλευρά σας θα απολαμβάνετε πολλαπλά οφέλη. Τα προγράμματα επιβράβευσης αποσκοπούν στο να δημιουργήσουν πιστούς πελάτες για ένα eshop, να αυξήσουν τα έσοδά του [μίας και οι τελευταίοι θα προβούν σε περισσότερες αγορές προκειμένου να συλλέξουν πόντους] και να χτίσουν μία σταθερή σχέση εμπιστοσύνης σε βάθος χρόνου.

5. Βαρύτητα στα κινητά

Eshop που δεν έχουν κατασκευαστεί ως mobile-friendly είναι καταδικασμένα να βιώσουν μία μεγάλη απώλεια εσόδων ή ακόμη και να οδηγηθούν στο κλείσιμο.

Δημιουργήστε ένα eshop δίνοντας μεγάλη βαρύτητα στο πως αυτό εμφανίζεται στα κινητά και πόσο εύκολο είναι για έναν επισκέπτη να ολοκληρώσει αγορές χρησιμοποιώντας απλά και μόνο το smartphone του. Εάν ο πελάτης αντιμετωπίσει δυσκολίες, δεν μπορεί εύκολα και γρήγορα να προσθέσει προϊόντα στο καλάθι του, να πληρώσει και να ολοκληρώσει μία παραγγελία, είναι 100% σίγουρο ότι θα εγκαταλείψει νωρίς το eshop σας και θα μεταβεί σε κάποιον ανταγωνιστή.

Η πλειοψηφία των καταναλωτών χρησιμοποιεί απλά και μόνο ένα κινητό τηλέφωνο για να περιηγηθεί στο διαδίκτυο και να πραγματοποιήσει online αγορές. Συνεπώς αν το eshop σας δεν είναι συμβατό με κινητές συσκευές θα χάσετε ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς. Δημιουργήστε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα το οποίο μπορεί ο μέσος χρήστης να επισκεφθεί από το κινητό, μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, και στο οποίο θα είναι σε θέση να κάνει αγορές χωρίς να χρειαστεί να ψάχνει ώρες τα αντίστοιχα κουμπιά και εφαρμογές.

Mobile friendly website ο πλήρης οδηγός κατασκευής για το 2021

6. Καλύτερη εμπειρία πλοήγησης

Eshop χωρίς κουμπί αναζήτησης δεν μπορεί φυσικά να θεωρείται σύγχρονο. Δημιουργήστε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θέτοντας ως προτεραιότητα τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης.

Οι επισκέπτες πρέπει να είναι σε θέση να εντοπίζουν κάθε πληροφορία εύκολα, γρήγορα και κυρίως απλά. Όταν σχεδιάζετε την κατασκευή του eshop σας «φορέστε τα παπούτσια» του επισκέπτη και αναρωτηθείτε ποιο μονοπάτι αγορών θα θέλατε να συναντήσετε εσείς, για να μπορέσετε να βρείτε αυτό που ψάχνετε και να το αγοράσετε.

Στα νέα trends που κυριαρχούν ήδη για το 2022 συγκαταλέγεται η ενσωμάτωση ψηφιακών εργαλείων τα οποία προσφέρουν μεγάλη άνεση και ευκολία στην περιήγηση των χρηστών. Ορισμένα eshop για παράδειγμα χρησιμοποιούν τη φωνητική αναζήτηση, μία εφαρμογή που επιτρέπει στους χρήστες να λένε τι ψάχνουν και το eshop να τους το εμφανίζει. Εξίσου μεγάλο έδαφος κερδίζουν και τα chatbots που προαναφέρθηκαν και τα οποία κινούνται σε αυτήν ακριβώς τη φιλοσοφία.

7. 3D γραφικά και επαυξημένη πραγματικότητα

Όταν πριν από λίγο καιρό τα IKEA λάνσαραν την χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας στο eshop τους, πολλοί έκαναν λόγο για μία επαναστατική κίνηση. Οι επισκέπτες μπορούν, χρησιμοποιώντας το app της γνωστής αλυσίδας, να δουν πως θα φαίνεται ένα έπιπλο ή αντικείμενο που σκοπεύουν να αγοράσουν «live» στον χώρο τους.

Σίγουρα για ένα μικρό brand τέτοιου είδους επενδύσεις φαντάζουν απλησίαστες, ωστόσο πλέον η τεχνολογία έχει προχωρήσει αισθητά και μπορούμε κατά το στάδιο της δημιουργίας του eshop μας να κάνουμε χρήση 3D τεχνολογιών ή ακόμη και επαυξημένης πραγματικότητας προσφέροντας μία άκρως εντυπωσιακή εμπειρία πλοήγησης στους χρήστες.

Άλλωστε πρόκειται για μία τάση η οποία τα επόμενα χρόνια θα κυριαρχήσει, όσο φυσικά θα βελτιώνεται και η τεχνολογία, ενώ όσα brand επενδύουν ήδη σε αυτή [ακόμη και σε βρεφικό στάδιο] μόνο οφέλη αποκομίζουν.

8. Eshop για πελάτες όχι επισκέπτες

Τα eshop που κατασκευάζονται σήμερα έχουν να αντιμετωπίσουν ένα τεράστιο ανταγωνισμό, συνεπώς και η παραμικρή λεπτομέρεια παίζει σημαντικό ρόλο. Δημιουργήστε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με στόχο όχι απλώς να προσελκύσετε επισκέπτες αλλά να τους μετατρέψετε σε πελάτες.

Για να το πετύχετε αυτό μπορείτε να ακολουθήσετε trends όπως το να εμφανίζεται ένα pop-up παράθυρο κάθε φορά που επισκέπτεται κάποιος για πρώτη φορά το eshop σας και να προσφέρετε μία μικρή έκπτωση για την πρώτη αγορά ή για εγγραφή στο newsletter σας. Με τον τρόπο αυτό ο επισκέπτης είναι πολύ πιθανό να γίνει πελάτης σας ή να κάνει εγγραφή ως μέλος και να μετατραπεί σε μόνιμο πελάτη σας.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και άλλα παρόμοια tips, όπως το να τοποθετήσετε με έξυπνο τρόπο τα Call to Actions (CTA) μέσα στο eshop σας. CTA είναι οι εντολές που υπάρχουν μέσα σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και παροτρύνουν τους επισκέπτες να προβούν σε μία ενέργεια.

Για παράδειγμα «αγοράστε τώρα», ή «κερδίστε έκπτωση» κλπ. Δημιουργήστε ένα eshop με έξυπνα CTA, τα οποία θα είναι απλά, κατανοητά αλλά ταυτόχρονα θα πείθουν τον επισκέπτη να μην μένει απλώς επισκέπτης αλλά να προχωράει και σε αγορές.

9. Συνδέστε τα social media

Ένα eshop πρέπει να αποτελεί συνέχεια ή προέκταση ενός φυσικού καταστήματος. Ωστόσο η διαδικτυακή παρουσία της επιχείρησής σας πρέπει επίσης να είναι άρτια συνδεδεμένη.

Είναι δεδομένο λοιπόν πως το eshop που θα δημιουργήσετε θα είναι συνδεδεμένο και τα social media που διαθέτετε και θα μπορεί κάποιος να το βρει μέσα από αυτά και το αντίστροφο. Ωστόσο η σύνδεση και επικοινωνία με τα social media δεν πρέπει να περιορίζεται απλά και μόνο σε μία αναφορά, ένα κουμπί ή ένα link.

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Instagram προσφέρουν πλέον τη δυνατότητα να δημιουργήστε mini eshop εκεί και να τοποθετήσετε ορισμένα από τα προϊόντα του ηλεκτρονικού καταστήματός σας. Αξιοποιήστε τέτοιου είδους επιλογές και οδηγήστε τους χρήστες των social media στο eshop σας για να ολοκληρώσουν μία αγορά. Με τον τρόπο αυτό θα αυξήσετε τις πωλήσεις του eshop σας και φυσικά τα έσοδά του.

10. Συνδυάστε με digital marketing

Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ελκυστικό, εύχρηστο και φιλικό προς κινητές συσκευές σίγουρα αποτελεί ζητούμενο και το 2022 για κάθε επιχειρηματία που θέλει να κερδίσει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς έναντι των ανταγωνιστών του. Στον κόσμο των eshop ωστόσο ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και σκληρός. Σε αυτή τη μάχη λοιπόν κανένα όπλο δεν μπορεί να μένει ανεκμετάλλευτο.

Το digital marketing είναι πολύτιμο εργαλείο για κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα και μπορεί να συνεισφέρει τα μέγιστα αυξάνοντας τον αριθμό των πωλήσεων που καταγράφει ένα eshop. Σχεδιάστε διαφημιστικές εκστρατείες για το eshop σας αξιοποιώντας εργαλεία όπως τα Google Ads, τα Facebook Ads ή τα Instagram Ads.

Συνδυάστε με εκστρατείες προβολής μέσω email marketing και χτίστε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πιο πιστούς σας πελάτες. Ταυτόχρονα αξιοποιήστε το SEO (Search Engine Optimization) για να δημιουργήσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης και να εκτοξεύσετε τον αριθμό των επισκεπτών που φτάνουν στο eshop σας.

Σίγουρα ένας επαγγελματίας του digital marketing μπορεί να αναλάβει να σας κατευθύνει σχεδιάζοντας βήμα, βήμα κάθε online διαφημιστική εκστρατεία του eshop σας.

Μην ξεχνάτε άλλωστε πως τα αποτελέσματα κάθε ενέργειας που περιλαμβάνεται στην digital marketing στρατηγική σας είναι μετρήσιμα και ανά πάσα στιγμή γνωρίζετε τι αποδίδει και τι όχι για το eshop σας. Το πιο συνετό είναι κατά το στάδιο δημιουργίας ενός ηλεκτρονικού καταστήματος να συνυπολογίσετε και ένα budget για ταυτόχρονες προωθητικές ενέργειες αξιοποιώντας το digital marketing.

Φτάσαμε στο τέλος……..

Είστε έτοιμοι για τη δημιουργία eshop με τα νέα trends του 2022; Σχεδιάζουμε βήμα προς βήμα την κατασκευή του eshop σας με στρατηγική σκέψη, φαντασία και πολύ όρεξη για δημιουργία! Ελάτε σε επαφή μαζί μας και κατακτήστε όλους τους στόχους σας!

Δείτε ακόμη ορισμένα χρήσιμα άρθρα:

Πόσο κοστίζει ένα eshop; Αναλυτικές πληροφορίες με κόστη

Δημιουργία eshop τι χρειάζεται για το 2022

Κατασκευή eshop Θεσσαλονίκη – 10 αλήθειες

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!