TikTok και Instagram

ALL POSTS

TikTok και Instagram – Το απόλυτο δίδυμο marketing για το eshop σας

TikTok και Instagram δύο κανάλια των social media που μπήκαν για τα καλά στην καθημερινότητά μας (κατά βάση είναι πηγές ψυχαγωγίας) και αποτελούν σημεία αναφοράς στο marketing των ηλεκτρονικών καταστημάτων, που αν αξιοποιηθούν σωστά μπορούν να απογειώσουν ένα eshop. Ελάτε να τα γνωρίσουμε και να δούμε γιατί αξίζει να επενδύσετε πάνω σε αυτά.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο καταγράφει αλματώδεις ρυθμούς ανάπτυξης, καθώς ολοένα και περισσότεροι επαγγελματίες επενδύουν στη δημιουργία ενός σύγχρονου και αξιόπιστου eshop ενώ από την πλευρά τους οι καταναλωτές στρέφονται μαζικά στις διαδικτυακές αγορές.

Αυτό ωστόσο το γεγονός δημιουργεί και συνθήκες έντονου ανταγωνισμού, μιας και πλέον υπάρχουν χιλιάδες eshop τα οποία προσπαθούν να κατακτήσουν το δικό τους κοινό και να χτίσουν μια σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες τους.

Αν και εσείς αναζητάτε τρόπο να προσελκύσετε νέους επισκέπτες στο eshop σας και να αυξήσετε τα έσοδα του ηλεκτρονικού καταστήματός σας τότε σίγουρα πρέπει να επικεντρωθείτε σε δύο δημοφιλή social media: Το TikTok και το Instagram.

Ο οδηγός που ακολουθεί περιλαμβάνει μια σειρά από έξυπνα tips για να μετατρέψετε το TikTok και το Instagram σε «όπλα», στη μάχη προσέλκυσης νέων πελατών για το ηλεκτρονικό κατάστημά σας και αύξησης των πωλήσεών του.

TikTok για eshop και γιατί πρέπει να επενδύσετε σε αυτό

tik tok και eshop

Είναι το TikTok αποδοτικό;

5 τρόποι να δημιουργήσετε ελκυστικό περιεχόμενο στο TikTok

#1 – Αστείο περιεχόμενο αποκλειστικά για το TikTok
#2 – Ακολουθήστε τα trends
#3 – Στοχεύστε στο να γίνεται viral
#4 – Βγείτε live
#5 – Διαφημιστείτε

Έξυπνα tips για να απογειώσετε ένα eshop με το Instagram

#1 – Χτίστε μια online κοινότητα
#2 – Δημιουργήστε περιεχόμενο που πουλάει
#3 – «Τρέξτε» διαφημίσεις
#4 – Αξιοποιήστε έξυπνα τους Influencers
#5 – Έξυπνες και ελκυστικές περιγραφές
#6 – Βίντεο και φωτογραφίες υψηλής ποιότητας

Γιατί πρέπει να επενδύσετε στο TikTok

Το TikTok αν και μετρά μόλις μερικά χρόνια ζωής κατάφερε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να προσελκύσει εκατομμύρια χρήστες και πλέον συγκαταλέγεται στα κορυφαία social media.

Σήμερα, το TikTok είναι κάτι παραπάνω από ένα μέσο στο οποίο μπορούμε να παρακολουθούμε ή να ανεβάζουμε βίντεο. Αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για κάθε brand, το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί για άμεσες πωλήσεις, για το χτίσιμο μιας ισχυρής εταιρικής ταυτότητας καθώς και ως μέσο επικοινωνίας με το κοινό μιας επιχείρησης.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως όλα τα μεγάλα brands έχουν στρέψει την προσοχή τους στο TikTok και δημιουργούν διαφημιστικές εκστρατείες, χτίζοντας τις δικές τους online κοινότητες μέσα στην εν λόγω πλατφόρμα.

Αρχικά, αυτό που χρειάζεστε είναι να δημιουργήσετε ένα εταιρικό προφίλ στο TikTok και να σχεδιάσετε βήμα, βήμα μια στρατηγική επικοινωνίας.

Οι διαφημίσεις στο TikTok προσφέρουν πλέον μια πληθώρα επιλογών, που σας επιτρέπουν να στοχεύσετε σε ένα συγκεκριμένο κοινό και να δείτε το eshop σας να απογειώνεται μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Είναι το TikTok αποδοτικό;

Αν επιχειρήσεις όπως η Nike, η Addidas και η Amazon επενδύουν σήμερα εκατομμύρια στις διαφημίσεις του TikTok τότε αυτό σημαίνει πως κάτι πολύ καλό τους προσφέρει.

Το TikTok είναι ένα ιδιαίτερα αποδοτικό μέσο προβολής ενός eshop.

Αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως το 67% των χρηστών του TikTok δηλώνουν πως η πλατφόρμα τους ενέπνευσε ώστε να προχωρήσουν σε μια αγορά, ακόμη και εάν δεν σκόπευαν να ψωνίσουν κάτι. Μάλιστα, το 74% των χρηστών βλέποντας κάποιο βίντεο – διαφήμιση στο TikTok αποφάσισαν να μάθουν περισσότερες πληροφορίες για ένα brand ενώ το 66% δηλώνει πως το TikTok τους βοήθησε να αποφασίσουν τι να αγοράσουν.

Για παράδειγμα το hashtag #TikTokMadeMeBuyIt είναι ένα από τα πιο δημοφιλή στην πλατφόρμα, με πάνω από 11 δισεκατομμύρια προβολές και χρησιμοποιείται από καταναλωτές που ψάχνουν νέα προϊόντα και επιχειρήσεις που αναζητούν τρόπο προβολής.

Είναι προφανές λοιπόν πως εάν δεν έχετε ήδη μια ενεργή παρουσία στο TikTok πρέπει να σπεύσετε να ξεκινήσετε ένα επαγγελματικό λογαριασμό.

5 τρόποι να δημιουργήσετε ελκυστικό περιεχόμενο στο TikTok

Γνωρίζοντας πόσο αποτελεσματικό και αποδοτικό είναι το TikTok ήρθε η ώρα να αφιερώσετε χρόνο, μελέτη και οργάνωση στην παραγωγή ελκυστικού περιεχομένου, το οποίο θα σας βοηθήσει να τραβήξετε την προσοχή των υποψήφιων πελατών του eshop σας και να χτίσετε μια σχέση αλληλεπίδρασης μαζί τους.

#1 – Αστείο περιεχόμενο αποκλειστικά για το TikTok

Ένα λάθος που κάνουν αρκετά brands είναι να χρησιμοποιούν το ίδιο περιεχόμενο σε όλα τα social media.

Το κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι διαφορετικό και συνεπώς χρειάζεται διαφορετικό περιεχόμενο.

Δημιουργήστε έξυπνο, αστείο και πρωτότυπο περιεχόμενο το οποίο θα χρησιμοποιείτε αποκλειστικά στο TikTok.

Οι χρήστες που βρίσκονται στο TikTok το επιλέγουν πρωτίστως για να ψυχαγωγηθούν και τα αστεία – διασκεδαστικά βίντεο είναι πάντα πιο δημοφιλή.

#2 – Ακολουθήστε τα trends

Ένας γρήγορος και άκρως αποδοτικός τρόπος να «τραβήξετε» κόσμο στο eshop σας είναι το να χρησιμοποιήσετε τα trends του TikTok.

Δείτε τι είναι αυτό που προκαλεί το ενδιαφέρον των χρηστών και προσπαθήστε να δημιουργήσετε αντίστοιχο περιεχόμενο.

Με τον τρόπο αυτό θα καταφέρετε να αναρριχηθείτε γρήγορα και άμεσα στο TikTok και να εμφανιστείτε σε περισσότερες οθόνες.

Φυσικά, το πιο συνετό και φρόνιμο είναι να επιλέγετε ποια trends θα ακολουθείτε. Εάν κάτι φαντάζει εντελώς ξένο προς τη φιλοσοφία και τα προϊόντα του eshop σας τότε το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να το αποφύγετε, καθώς δεν αποκλείεται να λειτουργήσει αντίστροφα.

#3 – Στοχεύστε στο να γίνεται viral

Η λέξη viral είναι σίγουρα παρεξηγημένη, ειδικά όταν πρόκειται για περιεχόμενο που ανεβαίνει στα social media.

Στο TikTok είναι σίγουρα δύσκολο να γίνει κανείς viral, δεν είναι ωστόσο ακατόρθωτο.

Όσο πιο ελκυστικό, αυθεντικό και πρωτότυπο είναι το περιεχόμενο σας, τόσο αυξάνετε την πιθανότητα αυτό να προσελκύσει μαζικά το ενδιαφέρον των υπόλοιπων χρηστών.

Υπάρχουν παραδείγματα eshop που κατάφεραν – ανεβάζοντας ένα αστείο βίντεο με μια γάτα να δοκιμάζει τα προϊόντα τους – να γίνουν γρήγορα viral, πολλαπλασιάζοντας τις πωλήσεις τους!

Οπότε τίποτα δεν είναι απίθανο, αρκεί φυσικά να είστε δημιουργικοί, αστείοι και να μην φοβάστε να «τσαλακώσετε» την εικόνα του brand σας.

#4 – Βγείτε live

Τα live είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στο TikTok και μπορούν να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε τη δική σας online κοινότητα.

Αξιοποιήστε τα live για να παρουσιάσετε τα προϊόντα του eshop σας, να επικοινωνήσετε μια νέα προσφορά ή να απαντήσετε σε τυχόν ερωτήσεις των υπόλοιπων χρηστών του TikTok.

Μπορείτε να καθιερώσετε μια συγκεκριμένη ημέρα μέσα στην εβδομάδα κατά την οποία θα διοργανώνετε ένα live στο TikTok, ή να πειραματιστείτε με διάφορες μέρες και ώρες, μέχρι να βρείτε τι αποδίδει καλύτερα.

#5 – Διαφημιστείτε

Οι διαφημίσεις στο TikTok είναι ιδιαίτερα αποδοτικές. Διαμορφώστε ένα συγκεκριμένο budget για προωθητικές ενέργειες στο TikTok και «τρέξτε» διαφημίσεις.

Δημιουργήστε το κοινό-στόχο σας και επιλέξτε τα επιμέρους χαρακτηριστικά και ενδιαφέροντά του. Με τον τρόπο αυτό θα μπορέσετε να αξιοποιήσετε στο έπακρο τα εργαλεία της διαφήμισης και να προσελκύσετε χρήστες που είναι πιο πιθανό να ενδιαφέρονται για το eshop και τα προϊόντα σας.

Παρακολουθήστε την απόδοση των διαφημίσεων σας και προχωρήστε σε αλλαγές ή παρεμβάσεις.

Εκτός από τα TikTok Ads, μπορείτε να κάνετε συνεργασίες με άλλους χρήστες και να δημιουργήσετε από κοινού περιεχόμενο ή ακόμη και να συνάψετε συνεργασία με Influencers, αποκτώντας πρόσβαση στο κοινό τους.

Eshop και Instagram marketing έξυπνα tips για να το απογειώσετε

instagram-influencer

Το Instagram διαθέτει σήμερα πάνω από 1 δισεκατομμύριο χρήστες και αποτελεί ένα κορυφαίο μέσο προβολής για κάθε eshop. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως ένα μεγάλο τμήμα αυτών των χρηστών επισκέπτονται το Instagram αναζητώντας προϊόντα τα οποία θα αγοράσουν διαδικτυακά.

Αυτό που πρακτικά χρειάζεστε είναι μια σωστή στρατηγική marketing που θα αξιοποιεί στο έπακρο όλα τα digital εργαλεία που προσφέρει το Instagram σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

#1 – Χτίστε μια online κοινότητα

Είναι πολύ σημαντικό να χτίσετε μια σχέση εμπιστοσύνης και αλληλεπίδρασης με το κοινό σας στο Instagram.
Το ότι θέλετε να προωθήσετε ένα eshop και τα προϊόντα του δεν σημαίνει πως πρέπει να είστε απρόσωποι ή να αντιμετωπίζετε την παρουσία σας στο εν λόγω μέσο κοινωνικής δικτύωσης διεκπαιρεωτικά.

Αφιερώστε λίγο ποιοτικό χρόνο για να αφουγκραστείτε το κοινό σας. Να επικοινωνήσετε μαζί του και να το βοηθήσετε με τυχόν απορίες ή προβλήματα που αντιμετωπίζει.

Ανεβάστε περιεχόμενο το οποίο θα είναι πρωτότυπο, ελκυστικό και χρήσιμο για το κοινό σας.

Αλληλοεπιδράστε με το κοινό σας απαντώντας σε μηνύματα, σχόλια και ανταλλάσσοντας likes. Προσπαθήστε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους και παράλληλα να τους πείσετε για την αξιοπιστία σας.

#2 – Δημιουργήστε περιεχόμενο που πουλάει

Οι αναρτήσεις σας στο Instagram πρέπει ωστόσο να έχουν ως στόχο την πώληση.

Κεντρίστε το ενδιαφέρον των χρηστών επενδύοντας στην δημιουργικά ελκυστικών γραφικών και κειμένων. Πείστε τους πως τα προϊόντα σας ξεχωρίζουν και πως αξίζει κανείς να αναζητήσει περισσότερες πληροφορίες στο eshop σας και να προχωρήσει σε αγορές.

Αρκεί να αναλογιστείτε πως ο μέσος χρήστης στο Instagram βλέπει καθημερινά εκατοντάδες – αν όχι και χιλιάδες – προϊόντα στη ροή του, και αυτό που χρειάζεστε είναι μια ανάρτηση που θα κάνει τη διαφορά και θα προσελκύσει το ενδιαφέρον.

Κάντε tag τα προϊόντα στα οποία αναφέρεται η ανάρτησή σας κάθε φορά, και επενδύστε στα βίντεο.

Είναι γεγονός πως τα βίντεο έχουν μεγαλύτερη απήχηση και μπορείτε να δείτε άμεση – και μεγάλη – διαφορά στις πωλήσεις του eshop σας επενδύοντας στην παραγωγή πρωτότυπων και ελκυστικών βίντεο για το Instagram.

#3 – «Τρέξτε» διαφημίσεις

Δημιουργήστε τη δική σας online κοινότητα και επενδύστε στην παραγωγή ελκυστικού περιεχομένου στο Instagram. Ωστόσο μην αμελείτε την τεράστια δύναμη των διαφημίσεων.

Διαμορφώστε budget για διαφημίσεις στο Instagram και σχεδιάστε βήμα, βήμα τη στρατηγική σας.

Με τις διαφημίσεις μπορείτε να προωθήσετε τα προϊόντα του eshop σας άμεσα και γρήγορα, ενώ παράλληλα να στοχεύσετε και σε ένα συγκεκριμένο κοινό, το οποίο είναι πιο πιθανό να βρει ελκυστικό το περιεχόμενό σας.

Το πιο αποδοτικό είναι να συνδυάσετε διαφορετικά είδη διαφήμισης και να επενδύσετε αρκετά στα Instagram Story Ads, τα οποία προσελκύουν μεγαλύτερο κοινό.

Όσο πιο σωστά σχεδιάσετε μια διαφημιστική καμπάνια τόσο πιο πολλές πιθανότητες έχετε να αυξήσετε τις πωλήσεις του eshop σας αλλά και να αποκτήσετε νέους – πιστούς – ακολούθους στη σελίδα σας στο Instagram.

#4 – Αξιοποιήστε έξυπνα τους Influencers

Οι Influencers παραμένουν μέχρι και σήμερα ένας ιδιαίτερα αποτελεσματικός τρόπος για να προβάλλετε ένα eshop και να αυξήσετε τους ακολούθους στη σελίδα σας στο Instagram.

Αυτό ωστόσο που χρειάζεστε είναι να τους αξιοποιήσετε με έναν έξυπνο τρόπο, πάντα προς όφελός σας.

Η νέα τάση θέλει τους λεγόμενους micro-Influencers να είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς για την προώθηση προϊόντων και ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Πρόκειται για χρήστες του Instagram που διαθέτουν μικρές κοινότητες (με 5.000, 10.000 και 20.000 ακολούθους). Το κοινό τους φαίνεται ωστόσο πως είναι πιο «πιστό» αλλά και πρόθυμο να δεχθεί τα μηνύματα που του μεταφέρουν.

Δεν χρειάζεται συνεπώς να δαπανήσετε μια περιουσία προσπαθώντας να προβληθείτε μέσα από Influencers με εκατοντάδες χιλιάδες ή και εκατομμύρια ακολούθους.

Αρκεί να βρείτε αυτούς που έχουν τη δική τους ενεργή κοινότητα και απευθύνονται σε ένα κοινό παρόμοιο με το κοινό – στόχο σας.

Αν για παράδειγμα το eshop σας διαθέτει προς πώληση ρούχα, ένας micro-Influencer που ασχολείται με gadget τεχνολογίας σίγουρα δεν μπορεί να σας προσφέρει και πολλά.

#5 – Έξυπνες και ελκυστικές περιγραφές

Μεγάλη βαρύτητα πρέπει να δώσετε και στα κείμενα που συνοδεύουν τις αναρτήσεις σας στο Instagram.

Χρειάζεστε έξυπνες και ελκυστικές περιγραφές για τα βίντεο και τις φωτογραφίες που ανεβάζετε.

Επενδύστε στο να δημιουργήσετε πρωτότυπο περιεχόμενο, που θα ξεφεύγει από τα συνηθισμένα και παράλληλα θα προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες στους χρήστες του Instagram.

Μια περιγραφή του στυλ «μπλούζα αμάνικη τιμή 19,90 ευρώ» υστερεί σημαντικά έναντι μιας περιγραφής «Η αμάνικη μπλούζα βρίσκεται φέτος στη μόδα και προσφέρεται ως μια εξαιρετική επιλογή ντυσίματος για μια πρωινή βόλτα ή μια χαλαρή απογευματινή έξοδο.

Ανακαλύψτε την πλούσια συλλογή μας σε αμάνικες μπλούζες που ξεκινούν από μόλις 19,90 ευρώ και απογειώστε το στυλ και τη διάθεσή σας».

Όσο περισσότερες πληροφορίες δίνετε στους χρήστες του Instagram για τα προϊόντα σας τόσο περισσότερο τους βοηθάτε να αντιληφθούν γιατί τα χρειάζονται.

Δεν χρειάζεται φυσικά να προβείτε σε ακρότητες, αλλά να διατηρήσετε τα κείμενά σας σύντομα και περιεκτικά.
Στόχος σας άλλωστε είναι το να κεντρίσετε το ενδιαφέρον τους και να τους προσφέρετε πληροφορίες, και όχι φυσικά να τους κουράσετε.

#6 – Βίντεο και φωτογραφίες υψηλής ποιότητας

Φροντίστε ώστε οι φωτογραφίες και τα βίντεο που θα χρησιμοποιήσετε στις αναρτήσεις σας να είναι υψηλής ανάλυσης και ποιότητας.

Το ιδανικό είναι φυσικά να πρόκειται για υλικό που έχετε δημιουργήσει εσείς και όχι για stock φωτογραφίες και βίντεο.

Εκτός του ότι χρειάζεστε υψηλής ευκρίνειας περιεχόμενο για να τραβήξετε την προσοχή των χρηστών του Instagram, είναι σημαντικό τα προϊόντα που απεικονίζονται στις φωτογραφίες και τα βίντεο να είναι αυτά που πραγματικά θα βρει κανείς στο ηλεκτρονικό κατάστημά σας.

Έτσι και εσείς αυξάνετε την αξιοπιστία του eshop σας και οι υποψήφιοι πελάτες σας είναι σε θέση εξ’ αρχής να έχουν εικόνα των προϊόντων σας, ώστε να αποφασίσουν αν όντως τους ικανοποιούν και εάν θέλουν πράγματι να προχωρούν σε κάποια αγορά.

Τελειώνοντας

Πιστεύουμε πως μετά από την ανάγνωση του αρκετά ενημερωτικό άρθρο μας είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε την πρώτη σας TikTok και Instagram marketing καμπάνια. Με τις παραπάνω μεθόδους, θα προσεγγίσετε μεγάλο αριθμό ατόμων στα δύο αυτά κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, θα ξεπεράσετε τον ανταγωνισμό σας και θα αυξήσετε την κερδοφορία του eshop σας. Επικοινωνήστε μαζί μας

Δείτε ακόμη:

Social media και eshop – Ένα πρακτικός οδηγός με όλα τα χρήσιμα tips που θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε τα έσοδά σας.

Σωστή προβολή στα social media – Τι πρέπει να κάνετε και τι όχι

Αξιόπιστο και ασφαλές eshop. Δείτε τα 5 πράγματα που χρειάζεστε

Δημιουργία eshop και keywords: Οδηγός για το πως να επιλέξετε τα σωστά

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!